چین و آمریکا توافق نامه تجاری امضا می نمایند

به گزارش بانوی ایران، روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ به نقل از منابع آگاه از امضای توافقنامه موقت تجاری میان چین و آمریکا در حاشیه اجلاس آپک در شیلی در ماه نوامبر (آبان) اطلاع داد.

چین و آمریکا توافق نامه تجاری امضا می نمایند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

ساوت چاینا روز چهارشنبه در گزارشی نوشت بر اساس اطلاعات دریافتی چنانچه موضوع خاصی در روزهای آینده باعث مناقشه دوباره طرفین نگردد، توافقنامه را دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین امضا خواهند کرد.

چین قبول نموده است بین 40 تا 50 میلیارد دلار محصولات کشاورزی از آمریکا خریداری کند و واشنگتن نیز اعمال تعرفه های بیشتر بر چین را متوقف نموده است با این حال واشنگتن هنوز درباره 160 میلیارد دلار تعرفه بر روی کالاهای چینی در ماه دسامبر اعلام نظر ننموده است.

این گزارش تاکید می نماید دو رییس جمهوری روز 17 نوامبر (26 آبان 1398) با یکدیگر دیدار و گفت و گو می نمایند و همین زمان نیز توافقنامه را امضا خواهند کرد.

این نشریه اضافه کرد به دلیل حساسیت موضوع نمی تواند نام منبع یا منابع خود را فاش کند اما اعلام شده است اگر همه چیز طبق موافقت طرفین انجام گردد، این توافقنامه امضا خواهد شد.

رییس جمهوری آمریکا هم اعلام نموده است فعلا همه چیز طبق برنامه پیش می رود و احتمال امضای توافقنامه درباره بخش بزرگی از مناقشات تجاری با هدف حفاظت از منافع کشاورزان آمریکایی وجود دارد.

چین در حال آنالیز برداشتن ممنوعیت واردات گوشت ماکیان از آمریکا است و در چنین صورتی پروانه واردات این فراورده های گوشتی صادر خواهد شد.

لیوخه معاون نخست وزیر چین و استیون منوچین وزیر بازرگانی آمریکا درباره این مسایل آدینه گذشته تلفنی گفت و گو کردند قرار شده است رایزنی های بیشتری میان طرفین انجام گردد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 424

به "چین و آمریکا توافق نامه تجاری امضا می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و آمریکا توافق نامه تجاری امضا می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید