چین به بزرگترین وارد کننده نفت دنیا تبدیل شد

به گزارش بانوی ایران، خبرنگاران: تازه ترین آمارهای رسمی منتشر شده از سوی دولت آمریکا نشان می دهد چین با پشت سر گذاشتن آمریکا طی ماه گذشته به بزرگترین وارد کننده نفت دنیا تبدیل شده است.

چین به بزرگترین وارد کننده نفت دنیا تبدیل شد

با مجری مستقیم تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه ترین گزارش خود بیان کرد، میزان واردات نفت خام چین طی ماه گذشته میلادی از آمریکا بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش افزایش فروش خودرو و رشد سریع مالی چین عامل اصلی رشد فزاینده واردات نفت این کشور به شمار می رود.میزان واردات نفت خام چین طی ماه سپتامبر به بیش از 3، 6 میلیون بشکه در روز رسیده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا در این گزارش اضافه نمود، ادامه روند صعودی رشد مصرف نفت در چین این کشور را به بزرگترین وارد کننده خالص نفت دنیا در سپتامبر 2013 تبدیل نموده و چین با پیشی دریافت بر آمریکا به این صندلی دست یافته است.

افزایش فروش خودرو در بازار چین از سویی به چالش بزرگی برای رهبران این کشور نیز تبدیل شده است چرا که آلودگی شدید هوای شهرهای چین نگرانی عمده ای را در بین رهبران پکن ایجاد نموده است.

آمریکا که یک سوم جمعیت چین را در اختیار دارد هنوز مصرف سرانه نفت بیشتری نسبت به این کشور دارد.در ماه گذشته آمریکا روزانه 6، 18 میلیون بشکه نفت مصرف نموده است و این رقم در چین به 9، 10 میلیون بشکه رسیده است. در این مدت فراوری نفت آمریکا به بیش از 5، 12 میلیون بشکه در روز رسیده و این رقم برای چین به کمتر از 6، 4 میلیون بشکه رسیده است.

تا اواخر دهه 1990 میلادی چین احتیاج نفتی خود را به وسیله منابع داخلی تامین می کرد ولی با افزایش سریع رشد مالی این کشور مجبور به واردات نفت خام از کشورهای دیگر به خصوص خاور میانه شده است.چین بخش مهمی از نفت مورد احتیاج خود را از ایران و عربستان تامین می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 346

به "چین به بزرگترین وارد کننده نفت دنیا تبدیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به بزرگترین وارد کننده نفت دنیا تبدیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید