چگونگی تعطیلی واحدهای صنفی متخلف قزوین در شرایط کرونا

به گزارش بانوی ایران، خبرنگاران/قزوین استاندار قزوین گفت: ما دوست نداریم کسب وکار را تعطیل نکنیم اما وقتی کاسب رعایت نکند مجبور هستیم تعطیل کنیم هر واحد صنفی که رعایت نکند ابتدا باید ده روز تعطیل گردد، دفعه دوم یک ماه و در دفعه سوم سه ماه تعطیل می گردد.

چگونگی تعطیلی واحدهای صنفی متخلف قزوین در شرایط کرونا

راهنمایی الله جمالی پور در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که شنبه دوم اسفند در شهرستان آبیک برگزار گردید، توضیح داد: برگزاری ستاد کرونا در آبیک نشان دهنده دغدغه مدیران استان و اهمیت بالای سلامتی مردم است، از اولین روزی که کرونای انگلیسی در آبیک دیده شد مسئولان ستاد کرونا به صورت ویژه پیگیری کردند.

وی اضافه نمود: مدیریت خوبی در سطح شهرستان آبیک دیده شده و به سرعت محل زندگی فرد مبتلا به کرونای انگلیسی را قرنطینه کردند، مقداری از نگرانی ها کم شده است اما نباید نسبت به آن بی توجه شد.

استاندار قزوین اظهار کرد: ویروس جهش یافته در سن تغییر یافته و افراد زیر 15 سال نیز به آن مبتلا می شوند حتی بچه ها زیر 8 سال نیز به این بیماری مبتلا شدند، این نشان می دهد قدرت ابتلا و اثرگذاری این ویروس بالاست و باید دقت بیشتری داشته باشیم.

وی اعلام کرد: اقدامات اعضای ستاد استان طی 12 ماه گذشته استان قزوین قابل تقدیر است، استان قزوین در معرض تردد 11 استان به خصوص گیلان، البرز، تهران و زنجان قرار گرفته است و وجود جمعیت مهاجر قابل توجه در قزوین، شرایط را برای ما سخت نموده اما به خوبی مدیریت شده است.

جمالی پور تأکید کرد: از مردم انتظار داریم که خودشان میدان داری نمایند، وقتی مسئله ای اطلاع رسانی و مطرح می گردد مردم باید به آن توجه کند، در حال حاضر همه مردم نسبت به شرایط مطلع هستند بنابراین باید به مصوبات ستاد کرونا توجه نمایند.

وی یادآور شد: امروز شرایطی در بین مردم حاکم است که خوشایند نیست، برای مثال محدودیت تردد شبانه اعلام شده اما مردم به آن توجه نمی نمایند و به قانون بی احترامی می نمایند درحالی که هدف اصلی مصوبات ستاد کرونا حفظ سلامت مردم است.

استاندار قزوین گفت: ابتلا به کرونای انگلیسی علائم خاصی ندارد و اغلب افرادی که طی هفته گذشته بر اثر آن فوت کردند علائم و بیماری خاصی نداشتند، بعضی از آن ها به قدری سالم بودند که طی یک سال گذشته به پزشک مراجعه ننموده بودند، این ویروس خطرناک است و به راحتی فرد را از پای درمی آورد.

وی یادآور شد: محدودیت ها به صورت جدی باید اعمال گردد، در حال حاضر 7 مورد مبتلا به کرونای انگلیسی در آبیک کشف شدند اما نمی توان با قطعیت گفت فقط همین افراد مبتلا هستند ممکن است در هر منطقه این تعداد فرد مبتلا وجود داشته باشد و نمی توانیم به راحتی از آن بگذریم.

جمالی پور تأکید کرد: با توجه به شرایط پیش رو باید ویروس را جدی بگیریم، شیوع ویروس کرونای جهش یافته در تهران و البرز وجود دارد بنابراین شرایط برای ما سخت است، روز اول که کرونا وارد کشور شد ما در استان قزوین یک نفر مبتلا داشتیم اما ویروس به مرورزمان در استان شیوع پیدا کرد.

وی اعلام کرد: ما باید دست به دست هم دهیم و دادستان ها باید در ایجاد محدودیت جدی به ما یاری نمایند، ما دوست نداریم کسب وکار را تعطیل نکنیم اما وقتی کاسب رعایت نکند مجبور هستیم تعطیل کنیم هر واحد صنفی که رعایت نکند ابتدا باید ده روز تعطیل گردد دفعه دوم یک ماه و در دفعه سوم سه ماه تعطیل می گردد.

سختگیری ها در استان قزوین افزایش می یابد

استاندار قزوین اعلام کرد: تردد شبانه محدود است و پلیس مکلف است با هرکسی که این مصوبه را رعایت نکند در هر مقام و رده ای که باشد به عنوان یک متخلف برخورد کند.

وی اضافه نمود: از امروز سختگیری های استان افزایش پیدا می نماید، با اصناف و اتحادیه های متخلف برخورد می گردد چراکه حفظ جان و سلامت مردم از هر چیزی مهم تر است.

جمالی پور یادآور شد: فعالیت واحدهای صنفی و تولیدی از امروز به مدت دو هفته بعد از ساعت 21 ممنوع است، کلیه ترددهای واحدها نیز تعطیل می گردد، همچنین جلسات باید در مکان های سربسته 30 نفر و در مکان های سرباز حداکثر 50 نفر برگزار گردد.

وی اعلام کرد: فعالیت های فرهنگی و مذهبی نیز باید طبق مصوبات ستاد کرونا باشد، هر نوع تجمعی بدون مجوز ستاد کرونا ممنوع است.

استاندار قزوین توضیح داد: آرامستان های قزوین باید تعطیل گردد و مراسم تشییع صرفاً با حضور 20 نفر در آرامستان ها برگزار می گردد و برگزاری مراسم تشییع و مراسم ترحیم داخل شهر تا دو هفته تعطیل است.

وی اعلام کرد: روستای حسین آباد آبیک نیز باید تا اطلاع ثانوی قرنطینه باشد، مجدداً از همه اهالی روستا تست pcr گرفته گردد در صورت منفی بودن نتیجه، ستاد کرونا نسبت به برطرف قرنطینه روستا تصمیم گیری می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1541

به "چگونگی تعطیلی واحدهای صنفی متخلف قزوین در شرایط کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی تعطیلی واحدهای صنفی متخلف قزوین در شرایط کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید