پنتاگون موضوع حفظ گارد ملی در اطراف کنگره آمریکا را بررسی می کند

به گزارش بانوی ایران، مقامات اعلام کردند، پنتاگون در حال بررسی تمدید حضور نیروهای گارد ملی در کنگره است که به دنبال حمله طرفداران دونالد ترامپ به این ساختمان به منظور تقویت امنیت در آنجا مستقر شدند.

پنتاگون موضوع حفظ گارد ملی در اطراف کنگره آمریکا را بررسی می کند

به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کربی، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: ما درخواست رسمی را از پلیس کنگره برای ادامه کمک گارد ملی در ساختمان کنگره دریافت کرده ایم.

وی افزود: مدت زمانی درخواست شده برای دو ماه آینده است.

کربی نگفت که این دوره ممکن است با چه تهدیدی همراه باشد اما یوگاناندا پیتمن، سرپرست ریاست پلیس کنگره ماه گذشته تهدیداتی را از سوی گروه های تندرو برای جلوگیری از ایراد نطق سالانه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گزارش داد.

تاریخ نطق سالانه بایدن در هر دو مجلس کنگره هنوز اعلام نشده است.

از شش ژانویه که هزاران تن از طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به دنبال سخنرانی وی و درخواست این میلیاردر جمهوری خواه برای متوقف کردن نشست قانون گذاران در داخل کنگره برای تایید پیروزی انتخاباتی بایدن در مقابل این ساختمان تجمع کردند، ساختمان کنگره تحت تدابیر امنیتی شدیدی قرار گرفته است.

چند صد تن از طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره حمله کرده و باعث آشوب و خونریزی شدند. در این حمله پنج تن از جمله یکی از افسران پلیس کنگره جان خود را از دست دادند.

بیش از 270 تن به خاطر مشارکت در این حمله تحت پیگرد قانون قرار دارند.

از آن زمان به بعد، موانعی برای حفاظت از منطقه پیرامون ساختمان کنگره تعبیه شده اند و حدود پنج هزار نیروی گارد ملی در حمایت از پلیس مستقر شده اند اما ماموریت انها قرار است 12 مارس انتها یابد.

کربی درباره جدیت تهید علیه کنگره گفت: از شش ژانویه اوضاع تغییر کرده است.

وی افزود: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا معتقد است که قانون گذاران ما بطور قطع مستحق یک محیط کاری امن هستند. بنابراین ما باید ظرفیت ها در ساختمان کنگره را بررسی کنیم و از خودمان بپرسیم که آیا ظرفیت هایی وجود دارند که پلیس کنگره در حال حاضر از آنها بی بهره باشند و ما بتوانیم آنها را اضافه کنیم! ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1575

به "پنتاگون موضوع حفظ گارد ملی در اطراف کنگره آمریکا را بررسی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون موضوع حفظ گارد ملی در اطراف کنگره آمریکا را بررسی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید