پاپ کشتار کشاورزان به&zwnj دست بوکوحرام در نیجریه را محکوم کرد

به گزارش بانوی ایران، تهران (پانا) - پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک دنیا، کشتار ده ها تن از روستائیان نیجریه به دست افراطی های بوکوحرام را محکوم کرد و این عمل تروریستی را توهین به نام خداوند خواند.

پاپ کشتار کشاورزان به&zwnj دست بوکوحرام در نیجریه را محکوم کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، روز شنبه ده ها تن از نیروهای مسلح بوکوحرام به ماهیگیران و کشاورزان در شالیزاری در شمال شرقی نیجریه هجوم بردند و دست کم 76 تن از آنان را کشتند. آنها سپس با سوار بر موتورسیکلت، چند روستای سر راه خود را غارت نموده و خانه های روستاییان را به آتش کشیدند. سازمان ملل متحد شمار کل قربانیان این حملات در منطقه را 110 نفر تخمین زده و گفته است که مهاجمان 30 تن از این افراد را سر بریده اند.

پاپ در سخنرانی عمومی خود در روز چهارشنبه 2 دسامبر (12 آذر) با محکوم کردن وحشت آفرینیهای بوکوحرام و قتل وحشیانه شهروندان نیجریه گفت: می خواهم برای نیجریه دعا کنم که متاسفانه بار دیگر در واقعه ای تروریستی به خون کشیده شد. (...) باشد که خداوند دل آنهایی را که مرتکب چنین نفرت پراکنی هایی می شوند و شدیدا او را آزرده می نمایند، به سوی خود جذب کند.

در میان رهبران و شخصیت های معروف دنیا، پاپ جزو نادر افرادی است که این واقعه تروریستی را محکوم نموده است.

گروه بوکوحرام مسئولیت حمله روز شنبه را بر عهده گرفته است.

گروهی وابسته به بوکوحرام به نام جماعت اهل سنت برای دعوت به جهاد به رهبری فردی به نام ابوبکر شیخو روز سه شنبه با انتشار ویدیویی با عنوان پیغام جدید، اعلام نمود که این کشتار را با هدف انتقام انجام داده است.

فردی که در این ویدیوی سه و نیم دقیقه ای صحبت می نماید، مدعی است که قربانیان افرادی بوده اند که اطلاعات گروه آنها را به نیروهای دولتی می داده اند و تهدید می نماید که همین سرنوشت در انتظار کسانی خواهد بود که اطلاعات آنها را لو می دهند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1409

به "پاپ کشتار کشاورزان به&zwnj دست بوکوحرام در نیجریه را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاپ کشتار کشاورزان به&zwnj دست بوکوحرام در نیجریه را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید