وزیر خارجه هند فردا به تهران می آید

به گزارش بانوی ایران، وزیر خارجه هند روز یکشنبه برای شرکت در نوزدهمین کمیسیون مشترک با ایران، به تهران سفر می نماید.

وزیر خارجه هند فردا به تهران می آید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع رسمی هندی می گویند سوبراهمانیام جایشانکار وزیر امور خارجه این کشور فردا (یکشنبه) به ایران سفر می نماید.

به نوشته خبرگزاری اِی.اِن.آی. نیوز وزیر خارجه هند قرار است در این سفر دو روزه به تهران، در نوزدهمین کمیسیون مشترک دو کشور با حضور محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود شرکت کند.

این خبرگزاری به نقل از منابع دولتی نوشت، جایشانکار در سفر خود به تهران احتمالا با حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز ملاقات می نماید.

این سفر در حالی انجام می گردد که چند روز پیش یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته بود که واشنگتن به هند برای تکمیل پروژه بندر چابهار معافیت تحریمی مختصری در نظر گرفته زیرا این بندر نقش مهمی در ارسال یاری های بشردوستانه هند به افغانستان دارد.

روز گذشته (آدینه) نیز دومین نشست کمیته اجرای توافق سه جانبه چابهار در سطح دبیر و مدیرکل از کشورهای ایران، افغانستان و هند در دهلی نو برگزار گردید.

دولت های ایران و هند در سال 2018 توافقی به ارزش 85 میلیون دلار برای توسعه بندر چابهار امضا کردند. این بندر جهت جایگزین مهمی برای تجارت بین هند و افغانستان است. اولین محموله ارسالی هند به افغانستان در سال 2017 به وسیله بندر چابهار به این کشور منتقل شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 611

به "وزیر خارجه هند فردا به تهران می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه هند فردا به تهران می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید