هیولایی به اسم سردار آزمون

به گزارش بانوی ایران، سی و سومین گل در پنجاه و یکمین بازی ملی سردار آزمون به شکلی زیبا و مقابل ازبکستان در استادیوم پاختاکور به ثمر رسید. مهاجمی که بعد از مدت ها که بازی های ملی تعطیل بود، با آمادگی کامل در ترکیب تیم اسکوچیچ نهاده شد و نشان داد همچنان یکی از بازیکنان کلیدی ایران است.

هیولایی به اسم سردار آزمون

سی و سومین گل سردار آزمون، جایگاهش را در رتبه پنجم برترین گلزنان تیم ملی مستحکم کرد و باعث شد تا یک گام دیگر به رکورد ستارگان پیشین تیم ایران نزدیک گردد. علی کریمی و جواد نکونام با 38 و 39 گل حالا نفس های سردار را پشت سر خود حس می نمایند و هیچ بعید نیست که به زودی مهاجم 25 ساله اهل گنبد کاووس از رکوردشان عبور کند. آزمون پیش تر در مقدماتی جام جهانی 2018 توانسته بود به ازبکستان گل بزند و نکته جالب اینکه آن روز هم مهدی طارمی دیگر گل تیم ملی را زده بود.

سردار این 33 گل را در ملاقات با کره جنوبی، عراق، قطر، ترکمنستان، گوام، هند، عمان، مقدونیه، قرقیزستان، مونته نگرو، ازبکستان، سوریه، روسیه، الجزایر، یمن، ویتنام، چین، هنگ کنگ و کامبوج به ثمر رسانده. این ها 19 تیمی هستند که مهاجم تیم ملی توانسته دروازه شان را باز و دروازه بان های شان را تسلیم کند.

آزمون 33 گل ملی را در 51 بازی به ثمر رسانده و با یک میانگین آماری فوق العاده به سمت رکوردی عظیم حرکت می نماید. او میانگین 64/0 گل در هر بازی را دارد و اگر بتواند رکورد تعداد بازی ملی جواد نکونام را بشکند و این فرایند را ادامه بدهد، احتمالاً به آمار گلزنی علی دایی هم خواهد رسید. اتفاقی که البته هیچ گاه ذهن سردار آزمون را به خود معطوف نکرده و او علاقه ای نیز به صحبت درباره آن نشان نمی دهد.

سردار آزمون بعد از بازی با ازبکستان گفت: ازبکستان همواره تیم سرسختی است. آن ها مربی توانمندی دارند و بازیکنانی قوی در ترکیب این تیم به میدان می فرایند. این اولین بازی ما زیر نظر سرمربی جدیدمان بود، امیدوارم در آینده عملکردمان بهتر گردد.

مهاجم زنیت درباره جو استادیوم و دوری تیم ملی از بازی های رسمی هم این صحبت ها را به زبان آورد: جو استادیوم عالی بود. همواره طرفداران ازبک درجه یک هستند. آن ها همواره در تقابل با تیم ملی ازبکستان با ما خوب برخورد می نمایند. برای جامعه ازبکستان آرزو دارم، روز به روز شرایط شان بهتر گردد. ضمن اینکه نمی توانم بگویم بازی سختی داشتیم. بعد از دوری یکساله دوباره به تیم ملی برگشتیم و بازی کردیم. همه چیز در این بازی بر وفق مراد پیش رفت. همواره جو تیم ملی متفاوت است، البته در زنیت هم جوی مناسب داریم.

سردار در روز گل سی و سوم ملی، به بازوبند کاپیتانی هم رسید تا یک تجربه ویژه را از بازی در تاشکند داشته باشد. او البته به رکورد جذاب دیگری هم دست یافت و شصت و سومین گل خود را در رده های مختلف ملی به ثبت رساند. آزمون در تیم نوجوانان شش بازی انجام داد و هفت گل زد. او در تیم جوانان هم آمار شگفت انگیز 19 بازی و 19 گل را به نام خود ثبت کرد. در تیم امید چهار بار به میدان رفت و چهار گل زد و حالا در تیم ملی عظیمسالان هم سی و سومین گل را در پنجاه و یکمین بازی ملی به ثمر رسانده. یعنی روی هم آزمون 80 بازی ملی انجام داده و 63 بار دروازه حریفان را گگردده که آماری جذاب به حساب می آید.

آزمون با این انگیزه و تلاشی که همواره برای موفقیت تیم ملی به کار می بندد، امیدوار است بتواند دروازه اقتصادی را نیز باز کند. او برای این ملاقات سخت هم برنامه های ویژه ای در سر دارد.

منیع: ایران ورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1295

به "هیولایی به اسم سردار آزمون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیولایی به اسم سردار آزمون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید