نگرانی آلمانی ها از فساد روزافزون در دولت و اقتصاد

به گزارش بانوی ایران، نتایج آنالیز سازمان شفافیت بین الملل نشان می دهد که بسیاری از شهروندان آلمانی و اروپایی نگران فساد روزافزون در دستگاه های دولتی و مالی در کشورهایشان هستند.

نگرانی آلمانی ها از فساد روزافزون در دولت و اقتصاد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، بر اساس آنالیز سازمان شفافیت بین الملل بسیاری از شهروندان آلمانی از فساد روزافزون در عرصه سیاست و اقتصاد ناراضی هستند.

بر این اساس از هر 4 شهروند آلمانی یک نفر از فساد روزافزون در این کشور ناراضی است.

در یک نظرسنجی که از طرف این سازمان مبارزه با فساد بین ماه های اکتبر تا دسامبر صورت گرفته است، 26.4 درصد شرکت نمایندگان معتقد بودند که مقدار رشوه در سال گذشته در آلمان افزایش پیدا نموده است. این گزارش مربوط به فساد در روز سه شنبه منتشر شده است.

بر این اساس در مجموع تنها 3.2 درصد شهروندان شرکت نماینده در این نظرسنجی اظهار داشتند که در 12 ماه گذشته برای خدمات عمومی رشوه پرداخت نموده اند. از هر 5 نفر هم یک نفر اعلام کردند که از روابط شخصی برای دریافت خدمات عمومی استفاده نموده اند.

این نظرسنجی نشان می دهد که در مجوع البته 79.1 درصد شهروندان آلمانی اساسا به دولت فدرال آلمان اعتماد دارند، اما هم زمان 34.4 درصد شهروندان فساد در دولت را به اسم یک مسئله اسم کردند. 61.6 درصد شرکت نمایندگان در این نظر سنجی این تصور را داشتند که دولت فدرال آلمان تا حد زیادی به وسیله چند گروه عظیم صاحب منافع کنترل می گردد که تنها بر اساس منفعت خود حکومت می نمایند. این که این گروه ها چه کسانی هستند در این نظر سنجی معین نشده است.

به گفته هارتموت بایمر، رئیس بخش آلمان سازمان بین المللی شفافیت بعد از رسوایی لابی ها در این کشور اعتماد بسیاری از شهروندان آلمانی به استقلال دولت متزلزل شده است.

وی تاکید نمود که دولت آینده آلمان باید به وسیله شفافیت گسترده با این مسئله مقابله کند؛ از جمله ثبت لابی ها به صورت قابل توجهی بهبود یابد.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد در حالی که اعتماد به دادگستری و پلیس در بین شهروندان آلمانی بالا است، اما اعتبار عرصه مالی مخدوش شده است. 34 درصد شرکت نمایندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که همه و یا بیشتر رهبران بخش های مالی در کشور درگیر فساد هستند.

بیش از نیمی از شهروندان آلمانی (57.5 درصد) اعلام نموده اند که شرکت های مالی از پول و یا روابط برای عقد قراردادهای عمومی استفاده می نمایند.

بایمر تاکید نمود که برای مبارزه با این مسئله هم دولت آینده آلمان باید فعال گردد. به گفته وی بسیاری از مردم تصور می نمایند که شرکت ها باید به مقدار کافی عظیم و قدرتمند باشند تا در صورت ارتکاب جرم از قواعد جدی نهراسند.

این نظرسنجی به وسیله موسسه کانتر و به صورت تلفنی از اکتبر تا دسامبر سال 2020 از بین 40600 نفر از شهروندان اروپایی صورت گرفته که 4801 نفر آن ها آلمانی بوده اند.

نتایج به دست آمده در کشورهای مختلف متفاوت بوده است. در حالی که تنها 12 درصد شهروندان در دانمارک و 16 درصد در فنلاند بر این عقیده بودند که فساد در کشور آن ها یک مسئله عظیم است در بلغارستان 90 درصد و در کرواسی 92 درصد چنین اعتقادی داشتند. به صورت میانگین هم در بین شهروندان اروپایی 62 شهروندان چنین اعتقادی داشتند که به زعم سازمان شفافیت بین الملل آمار تکان دهنده ای است. بر این اساس حدود یک سوم شهروندان اروپایی هم بر این عقیده اند که فساد در کشورهای آن ها افزایش پیدا خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1770

به "نگرانی آلمانی ها از فساد روزافزون در دولت و اقتصاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی آلمانی ها از فساد روزافزون در دولت و اقتصاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید