موافقت مقام سودانی با درخواست امارات برای اعزام نیرو به لیبی

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران، یک منبع مطلع به روزنامه لیبیا آبزرور فاش کرد که امارات از محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان خواسته است که سریعاً برای حمایت از ژنرال خلیفه حفتر که در جنوب طرابلس پایتخت لیبی و غرب شهر سرت گرفتار شده است، نیروهای بیشتری به لیبی اعزام کند.

موافقت مقام سودانی با درخواست امارات برای اعزام نیرو به لیبی

این منبع بیان نمود: حمیدتی با درخواست اعزام 1200 نیرو پس از تهدیدات امارات به قطع یاری اقتصادی، موافقت نموده است و این با وجود مخالفتی است که حمیدتی از جانب ارتش سودان با آن روبرو است.

به گفته این منبع؛ حمیدتی با مشکلاتی در اقناع نیروهایش برای رفتن به لیبی روبرو است زیرا نیروهایش می دانند که با توجه به حملات هوایی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی با حمایت ترکیه علیه خطوط مقدم نیروهای حفتر، مرگ آنها حتمی است.

این منبع گفت: 350 نفر از نیروهای واکنش سریع هم اکنون در منطقه ساوا اریتره حضور دارند و منتظر انتقال به لیبی هستند. این در حالی است که حمیدتی از اعزام نیروهای ویژه واکنش سریع و افراد وابسته به قبایل نزدیک به لیبی اجتناب می ورزد زیرا خواستار ماندن این نیروها در کنارش است و به آنها برای انجام طرحش برای رسیدن به قدرت در سودان احتیاج دارد.

این منبع بیان نمود: حمیدتی با مخالفت فرماندهان عالی رتبه ارتش سودان که مشارکت در جنگ لیبی را برای سودان دارای تبعات می دانند، روبرو است و این فرماندهان محدودیت هایی برای حمیدتی در موضوع لیبی آغاز نموده اند و این فرماندهان ارتش سودان بر این باورند که حمیدتی کنترلش را بر نیروهایی که آنها را به لیبی اعزام نموده است پس از کشته شدن شماری از آنها در جبهه های جنگ از دست داده است و این سبب شده که بعضی از آنها دست به شورش بزنند و به گروههای مسلحی که با دولت سودان می جنگند، بپیوندند.

روزنامه لیبیا آبزرور در ادامه به شکست ها و تلفات زیاد ژنرال حفتر اشاره نموده و اینکه شکست های مذکور سبب شده است که امارات مزدوران بیشتری به منظور جلوگیری از فروپاشی حفتر به لیبی اعزام کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1086

به "موافقت مقام سودانی با درخواست امارات برای اعزام نیرو به لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت مقام سودانی با درخواست امارات برای اعزام نیرو به لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید