منبع ایرانی: توافق وین منوط به حل وفصل موضوعات به جای مانده است

به گزارش بانوی ایران، در حالی که برخی رسانه ها از قریب الوقوع بودن توافق وین خبر می دهند، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی اظهار داشت حصول توافق نهایی منوط به حل وفصل موضوعات به جای مانده است.

منبع ایرانی: توافق وین منوط به حل وفصل موضوعات به جای مانده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران در وین تأکید کرد توافق نهایی به حل وفصل موضوعات به جای مانده، از جمله موضوعاتی که در سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران مورد بحث قرار می گیرد، بستگی دارد.

در حالی که طی روزهای اخیر، به ویژه امروز پنج شنبه، حدس های زیادی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مبنی بر قریب الوقوع بودن توافق در وین مطرح شده است، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی در خصوص اینکه آیا مذاکرات وین به خاتمه رسیده است، شرح داد: اصل این است که تا زمانی که بر سر همه چیز توافق نشود، بر سر هیچ چیز توافق نشده است. هنوز برخی موضوعات به جای مانده اند.

از جمله موضوعاتی که قبل از حصول توافق باید حل وفصل شوند، موضوعات پادمانی هستند که در سفر رافائل ماریانو گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران مورد بحث و رایزنی قرار خواهند گرفت.

بنابر اعلام سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی، رافائل گروسی روز شنبه به منظور دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و سایر مقامات ایرانی راهی تهران می شود و پس از آن در بازگشت به وین، در یک نشست خبری جوابگوی سؤالات خبرنگاران خواهد بود.

با توجه به سفر گروسی به تهران و همچنین تأکیدات منابع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی، حصول توافق در وین قبل از حل وفصل موضوعات به جای مانده -که سفر گروسی به تهران نیز به همین علت صورت می گیرد- را نمی توان چیزی فراتر از حدس رسانه ای قلمداد کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2085

به "منبع ایرانی: توافق وین منوط به حل وفصل موضوعات به جای مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منبع ایرانی: توافق وین منوط به حل وفصل موضوعات به جای مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید