معرفی سیستم کریسپر از طراحی تا آزمایشگاه

به گزارش بانوی ایران، انجمن علمی دانشجویی بیوتکنولوژی دانشگاه یزد کارگاه معرفی سیستم کریسپر را برگزار می نماید.

معرفی سیستم کریسپر از طراحی تا آزمایشگاه

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ خشتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش باشگاه دانشجویان خبرنگاران، این کارگاه شامل چند جلسه است که با تدریس زینب یوسفی ـ دانشجوی دکتری بیوتکنولوژی پزشکی ـ برگزار می گردد و جلسه مقدماتی آن 12 اسفند از ساعت 16 تا 18 برپا خواهد شد.

معرفی سیستم کریسپر و تاریخچه آن، دسته بندی و نامگذاری سیستم کریسپر، معرفی کاربردهای سیستم کریسپر در درمان بیماری ها، معرفی رویکرد ژن درمانی سیستم کریسپر، فرایند بازار و پیشرفت سیستم کریسپر و پیش بینی آینده و مرور راستا استفاده از سیستم کریسپر از طراحی تا آزمایشگاه سرفصل های جلسه مقدماتی این کارگاه است.

کریسپر نوعی تکنولوژی جدید ویرایش ژنتیکی است که می تواند به پیشرفت ژن درمانی یاری های زیادی بکند. تا به امروز ژن درمانی عمدتا به وسیله تکنیک انتقال ژن (gene transfer) صورت گرفته است؛ به این صورت که یک ویروس بی گزند، نسخه سالمی از یک ژن را به سلول منتقل می نماید تا جای ژن معیوب را که بیماری ایجاد نموده، بگیرد.

اما در روش کریسپر، دانشمندان می توانند مستقیما ژن معیوب را اصلاح نمایند. آنها DNA معیوب را جدا نموده و به جای آن یک DNA سالم می گذارند.

علاقه مندان برای شرکت در این جلسات می توانند به وسیله لینک https://b2n.ir/u39698 ثبت نام نمایند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به شناسه @yazd-biotech پیغام دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1516

به "معرفی سیستم کریسپر از طراحی تا آزمایشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سیستم کریسپر از طراحی تا آزمایشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید