مشاور امنیت ملی انگلیس از سمت خود استعفا داد

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در پی عزم بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای تجدید ساختار کابینه این کشور و تمرکز بر موضوعات پسابرگزیت رسانه های انگلیس در ساعات ابتدایی روز یکشنبه گزارش دادند که یک مقام بلندپایه این کشور قرار است به زودی از سمت خود کناره گیری کند.

مشاور امنیت ملی انگلیس از سمت خود استعفا داد

به گزارش این رسانه های محلی، سِر مارک سِدویل وزیر مشاور در کابینه بوریس جانسون و مشاور امنیت ملی انگلیس در نامه ای خطاب به نخست وزیر این کشور کناره گیری خود از این دو سمت را بیان نمود.

گفته می شود که دیوید فراست مذاکره کننده ارشد برگزیت جانشین سدویل در مقام مشاور امنیت ملی انگلیس خواهد شد.

مارک سدویل در نامه خود نوشت: دو سال پیش، هنگامی که مقام سلف بیمار شد، نخست وزیر پیشین [ترزا می] از من خواست تا به عنوان وزیر کابینه منصوب شوم و شما از من خواستید تا در جریان [مذاکرات] برگزیت و دوران انتخابات به حمایت از شما ادامه دهم. در مرحله حاد بحران کووید -19 باقی ماندن در این پست آشکارا اقدامی بجا بود. اما همانطور که شما در هفته جاری بیان نمودید، دولت اکنون بر بازیابی و بازسازی داخلی و جهانی تمرکز کرده است.

جانسون نیز با تمجید از خدمات این مقام مستعفی از وی خواست تا هدایت هیأت جی 7 را در همایش امنیت اقتصاد جهانی برعهده گیرد.

گفتنی است که مارک سدویل در سال 2017 با حکم ترزا می نخست وزیر پیشین انگلیس در مقام مشاور امنیت ملی این کشور فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 2018 نیز به سمت وزیر مشاور کابینه منصوب شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1125

به "مشاور امنیت ملی انگلیس از سمت خود استعفا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور امنیت ملی انگلیس از سمت خود استعفا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید