مزاحمت های متعدد جنگنده های ناتو برای جت های روسی

به گزارش بانوی ایران، رسانه های روسی از مزاحمت های متعدد جنگنده های ناتو مستقر در لیتوانی برای جت های نظامی روسیه خبر دادند.

مزاحمت های متعدد جنگنده های ناتو برای جت های روسی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع لیتوانی دوشنبه شب از مزاحمت هواپیماهای نظامی ناتو مستقر در پایگاه هوایی زوکنیای در لیتوانی برای جت های روسی اطلاع داد.

به گزارش خبرگزاری تاس جنگنده های ناتو مستقر در لیتوانی از ابتدای ماه ژوئن تا به امروز 15 بار هواپیماهای روسیه را تعقیب نموده اند. وزات دفاع لیتوانی اظهار داشت که جنگنده های یوروفایتر نیروی هوایی اسپانیا با هشت ماموریت بیشترین مزاحمت را برای جت های روسیه ایجاد کردند.

سخنگوی وزرات دفاع لیتوانی مدعی شده که دو فروند جت نظامی روسیه اخیرا حریم هوایی این کشور را بر فراز دریای سیاه نقض کردند و یک دقیقه در این مکان حضور داشتند.

به گزارش تاس، از آنجا که کشورهای منطقه بالتیک نیروی هوایی اختصاصی ندارند، حریم هوایی آنها به وسیله ناتو کنترل می گردد. از سال 2004، هواپیماهای کشورهای عضو ناتو به صورت چرخشی در پایگاه هوایی زوکنیای مستقر می شوند. در حال حاضر، این پایگاه هوایی به وسیله نیروی هوایی اسپانیا اشغال و جایگزین نیروی هوایی ایتالیا شده است.

وزارت دفاع روسیه تا به امروز در زمینه ادعای وزارت دفاع لیتوانی هیچ واکنشی نشان نداده است.

چندی قبل هم وزارت دفاع روسیه اظهار داشت که برای دور کردن یک فروند بمب افکن نیروی هوایی آمریکا، مجبور به اعزام جنگنده شده است. وزارت دفاع روسیه در این زمینه اظهار داشت که یک فروند جنگنده سوخو-27، هواپیمای بمب افکن بی-52اچ متعلق به آمریکا را بر فراز دریای بالتیک رهگیری کرد.

روسیه بارها از پروازهای جاسوسی هواپیماهای آمریکا و ناتو اطلاع داده و تاکید نموده این گونه موارد منجر به تشدید تنش می گردد.

چندی قبل هم رسانه های آمریکایی از ماموریت چند فروند جنگنده اف-22 ارتش این کشور نزدیک ناوگان دریایی روسیه در اقیانوس آرام اطلاع دادند. نیروی هوایی آمریکا در واکنش به برگزاری بزرگترین رزمایش روسیه پس از پایان جنگ سرد سه چند فروند جنگنده اف-22 مسلح به موشک و یک فروند تانکر سوخترسان خود را برای انجام گشت هوایی غیرمعمول به پرواز درآورد.

پنتاگون اعلام نمودهکه حین برگزاری رزمایش روسیه هیچکدام از جنگنده های روسی حاضر در این رزمایش وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی نشدند و جنگنده های اف-22 پیروز به رهگیری نشدند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1766

به "مزاحمت های متعدد جنگنده های ناتو برای جت های روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزاحمت های متعدد جنگنده های ناتو برای جت های روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید