لاوروف: به رزمایش های ناتو واکنش نشان می دهیم

به گزارش بانوی ایران، وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد، کشورش به رزمایش های نظامی ناتو که قرار است در فصل بهار در اروپا برگزار گردد، واکنش نشان می دهد.

لاوروف: به رزمایش های ناتو واکنش نشان می دهیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه دولتی این کشور موسوم به روسیسکایا گازِتا گفت: نمی توان رزمایش بزرگ نظامی موسوم به Defender 2020را که نگرانی بسیاری را موجب می گردد، نادیده گرفت. اما ما به شکلی پاسخ خواهیم داد که منجر به خطرات ناخواسته نگردد. ناتو به بهانه عضویت در اتحادیه اروپا توسط کشورهای بی طرف مانند فنلاند و سوئد به این رزمایش های مشترک کشیده شده است.

رزمایش Defender 2020 قرار است در ماه آوریل برگزار گردد و در آن علاوه بر یگان های نظامی مستقر در اروپا، بیش از 20 هزار نظامی آمریکایی و بیش از 30 هزار واحد تجهیزات آمریکایی منتقل شوند.

لاوروف در ادامه گفت: در مجموع بیش از 40 هزار تن در این رزمایش مشارکت می نمایند.

وی ادامه داد: با وجودی که به دلیل وجود مراکز نظامی و تسلیحاتی تمام منطقه کاملا اشباع شده و پیشروی ناتو به سمت شرق مسائل بسیار خطرناکی در زمینه ثبات استراتژیک اروپا ممکن است به وجود آورد اما همچنان این سازمان به ادغام با اتحادیه اروپا ادامه می دهد.

منابع رسانه ای پیش از این اظهار داشتند: آمریکا بهار سال 2020 رزمایش های گسترده ای در اروپا برگزار خواهد نمود. در بیانیه نیروهای امنیتی مستقر در اروپا آماده است که گسترده ترین انتقال نیرو از آمریکا به اروپا در 25 سال گذشته در این رزمایش نظامی برنامه ریزی شده است. به این ترتیب حدود 20 هزار نیرو به آن سوی آتلانتیک اعزام می شوند. ارتش آمریکا اعلام نموده است که هدف از این رزمایش این است که آمادگی عملیات ناتو را افزایش دهیم و در مقابل مخالفان احتمالی خود بازدارندگی داشته باشیم.

همچنین وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: کشورش از سرگیری گفت وگوی نظامی برای کاهش تنش در منطقه را به سوئد پیشنهاد داده است.

وی پس از ملاقات با همتای سوئدی خود گفت: به دعوت سوئد یگ گفت وگوی مبتنی بر اعتماد و آزاد میان نظامیان را برقرار کردیم. همان اقدامی که سه سال پیش در فنلاند اجرایی کردیم و همکاران سوئدی ما وعده کردند که درباره این پیشنهاد فکر می نمایند. امیدوارم این مذاکرات را ادامه دهیم.

لاوروف اضافه نمود: مطمئنا تهدیدها و خطرات افزایش می یابد و ما ارزیابی خود را از برنامه های بی سابقه ناتو برای پیشروی به سمت مرزهایمان و خروج کشورهای بی طرف مانند سوئد و فنلاند از رزمایش های نظامی با ناتو اظهار داشتیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 777

به "لاوروف: به رزمایش های ناتو واکنش نشان می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: به رزمایش های ناتو واکنش نشان می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید