قدردانی رئیس جمهور افغانستان از علمای شیعه

به گزارش بانوی ایران، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس جمهور افغانستان از مواضع شورای سراسری علمای شیعه در قبال مسائل مهم این کشور قدردانی کرد.

قدردانی رئیس جمهور افغانستان از علمای شیعه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، رئیس جمهور افغانستان از مواضع شورای سراسری علمای شیعه در قبال مسائل مهم این کشور قدردانی کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای اعلام نمود: محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان امروز در ملاقات با اعضای شورای علمای سراسری افغانستان از مواضع این شورا در قبال مسائل عظیم کشور از جمله فرایند صلح، امنیت، وحدت ملی و نظام جمهوری اسلامی قدردانی کرد.

اشرف غنی در این ملاقات گفت: نظام جمهوری، چتر و بستری برای تمام مردم افغانستان است که برابری و مساوات در میان افغان ها را تامین می نماید، اما انقطاع (نابودی) جمهوریت هزینه بسیار سنگینی خواهد داشت.

رئیس جمهور افغانستان گفت: هدف ما برای صلح این است که افغانستان مستقل، دارای اقتدار ملی، مردم سالاری و وحدت ملی باشد و راه ما برای رسیدن به این هدف، مذاکره با دقت و با تدبیر است.

اشرف غنی گفت: ما برای التماس و تسلیم شدن (در فرایند صلح) حاضر نیستیم و صلحی می خواهیم که در آن بقا، رفاه و وحدت ملی باشد.

محمد اکبری معاون شورای علمای سراسری افغانستان نیز در این نشست گفت: شورای علمای شیعه افغانستان با سیاست معتدل و راه روشن در جهت تحکیم پایه های اخوت اسلامی و وحدت ملی کوشش می نماید، این شورا خواستار صلح و ختم جنگ است و حمایت خود را از حفظ قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی افغانستان اعلام می نماید.

وی تاکید نمود: هرگونه صلح در افغانستان باید براساس قانون اساسی و حفظ نظام جمهوری باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1499

به "قدردانی رئیس جمهور افغانستان از علمای شیعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی رئیس جمهور افغانستان از علمای شیعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید