عشق آباد میزبان نشست ضد تروریستی نهادهای دیپلماتیک همسود

به گزارش بانوی ایران، نشست ضد تروریستی نهادهای دیپلماتیک کشورهای همسود فردا در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار می گردد.

عشق آباد میزبان نشست ضد تروریستی نهادهای دیپلماتیک همسود

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، نشست مشاوره ای نهادهای دیپلماتیک کشورهای همسود تحت عنوان همکاری کشورهای همسود در زمینه مبارزه با تروریسم، چالش و تهدیدات مشترک فردا در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار می گردد.

نمایندگان وزارتخانه های امور خارجه کشورهای همسود در این نشست مسائل مربوط به چالش و تهدیدات امنیتی در سطوح جهانی و منطقه ای و همکاری های ضد تروریستی را مورد بحث و آنالیز قرار می دهند.

شرکت کنندگان این نشست همچنین موضوعات مربوط به مقابله با سازمان های بین المللی تروریستی و تامین اقتصادی تروریسم را آنالیز خواهند کرد.

اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع پس از فروپاشی شوروی سابق شکل گرفت. بیانیه تاسیس این اتحادیه در 21 دسامبر 1991 (20 آذر 1380) در آلماتی توسط رهبران آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین امضا شد.

عضویت گرجستان دراین اتحادیه به دنبال تصمیم رسمی روسای جمهور کشورهای عضو در 3 دسامبر 1993 (12 آذر 1382) و به دنبال درخواست ادوارد شواردنادزه رئیس جمهور گرجستان در 8 اکتبر 1993 (16 مهر1382) صورت گرفت.

بیش از 70 درصد بودجه جامعه مشترک المنافع توسط روسیه پرداخت می گردد هزینه می گردد.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 571

به "عشق آباد میزبان نشست ضد تروریستی نهادهای دیپلماتیک همسود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عشق آباد میزبان نشست ضد تروریستی نهادهای دیپلماتیک همسود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید