عزم سازمان استاندارد برای نظارت بر فروشگاه های اینترنتی

به گزارش بانوی ایران، رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: طبق برنامه ریزی ها در نظر داریم فروشگاه های اینترنتی را پس از طی مراحل قانونی تحت پوشش قرار دهیم و بر کل مراحل از تامین تا تبلیغ و فروش کنترل و نظارت خواهیم داشت.

عزم سازمان استاندارد برای نظارت بر فروشگاه های اینترنتی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، نیره پیروز بخت می گوید: به مواردی که مردم درباره استاندارد نداشتن کالای عرضه شده در بازار گزارش می نمایند طبق اختیاراتی که داریم با همکاری قوه قضائیه برخورد قانونی می کنیم.

رئیس سازمان استاندارد با بیان اینکه برای فروش یا تبلیغ هر کالایی که مشمول استاندارد اجباری است باید بر اساس موازین سازمان استاندارد عمل گردد، گفت: طبق برنامه ریزی ها در نظر داریم فروشگاه های اینترنتی را پس از طی مراحل قانونی تحت پوشش قرار دهیم و بر کل مراحل از تامین تا تبلیغ و فروش کنترل و نظارت خواهیم داشت.

پیروزبخت درباره جعل علامت استاندارد در بعضی کالا ها گفت: کالا ها از فیلتر های خاصی رد و نمونه برداری می شوند همچنین وضع فراوری در واحد های فراوریی پایش، کنترل و تضمین کیفیت می گردد.

او سپس در مورد جعل علامت استاندارد بعضی واحد های فراوریی و صنعتی و رویه قضایی برخورد با آن ها توضیحاتی ارائه کرد.

رئیس سازمان استاندارد به طرح کنترل بازار اشاره و اظهار داشت: بیش از 10 سال است که این طرح اجرا می گردد و سازمان استاندارد کالا های موجود را آنالیز می نماید و در صورتی که کالایی نشان استاندارد داشته، اما خراب می گردد به طور حتم نشان آن جعلی است که برای پیشگیری از این معضل، زیر نشان استاندارد کد 10 رقمی تعبیه نموده ایم که نوعی شناسنامه کالاست.

او اضافه کرد: چنانچه مشتریان کد 10 رقمی را به سرشماره 10001517 ارسال نمایند، در صورت اصل بودن کالا تمام مشخصات آن را نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 463

به "عزم سازمان استاندارد برای نظارت بر فروشگاه های اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزم سازمان استاندارد برای نظارت بر فروشگاه های اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید