عاقد 120 مورد کودک همسری در نمین دستگیر شد

به گزارش بانوی ایران، بزرگ اکبری دادستان شهرستان نمین در جمع خبرنگاران گفت: عاقد 120 مورد کودک همسری در نمین دستگیر و روانه زندان شد که با آنالیز های انجام یافته متهمان شناسایی و دو دفترخانه پلمب شد.

عاقد 120 مورد کودک همسری در نمین دستگیر شد

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، وی با اشاره به تشکیل پرونده در این ارتباط نیز گفت: شناسایی متهمان برای بعضی به دلیل نداشتن سند و مدارک کافی مقدور نبود و تمامی متهمان شناسایی شده اهل آبی بیگلوی شهرستان نمین که با ضمانت اخذ شده عقد نموده بودند به جرم عقد کردن دختران زیرسن قانونی روانه زندان شدند.

دادستان شهرستان نمین گفت: دادستان به عنوان مدعی العموم در راستای احقاق حقوق عامه و جلوگیری از ترویج این فرهنگ نادرست و اشتباه ورود پیدا نموده و جرم 6 ماه تا 3 سال برای متهمان در نظر گرفته شده که این اتهام مشمول خانواده های دختر و پسر می گردد که در این امر دخیل بوده اند.

اکبری توضیح داد: یکی از علل افزایش آسیب های اجتماعی ازدواج زودهنگام دختران است که در بعضی مناطق همچنان ادامه دارد در حالی که این موضوع نتایج بسیار منفی در زندگی افراد بعد از رسیدن به سن قانونی دارد و علاوه بر رها کردن دوران تحصیل خود مجبور به وارد شدن به یک زندگی مشترک کاملاً بی اطلاع هستند.

وی اظهار کرد: احتیاج است در این زمینه رصد های همه جانبه داشته باشیم تا بتوانیم از حقوق بچه ها به نحو احسن دفاع کنیم و شاهد ریشه کن کردن این فرهنگ غلط در بین مردم باشیم که انتظار می رود در این راستا خانواده ها نیز با ما همکاری های لازم را داشته باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1550

به "عاقد 120 مورد کودک همسری در نمین دستگیر شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "عاقد 120 مورد کودک همسری در نمین دستگیر شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عاقد 120 مورد کودک همسری در نمین دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید