ظریف به مسقط رفت

به گزارش بانوی ایران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در راستای رایزنی های مستمر دوجانبه با مقامات عمان به مسقط رفت.

ظریف به مسقط رفت

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران لحظاتی پیش و در چارچوب رایزنی های مستمر دوجانبه بین ایران و عمان راهی مسقط شد.

چندی پیش ظریف میزبان همتای عمانی خود در تهران بود. یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان به منظور رایزنی با مقامات کشورمان (دوشنبه) 11 آذر ماه به تهران سفر و با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود ملاقات و مصاحبه کرد. یوسف بن علوی همچنین با حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ملاقات و مصاحبه کرد.

وزیر امور خارجه در ملاقات همتای عمانی بر اراده جدی ایران برای مصاحبه با کشورهای حوزه خلیج فارس تأکید کرد و گفت: از هر حرکت و ابتکاری که با حسن نیت در راستای کاهش تنش ها در منطقه انجام پذیرد، استقبال نموده و به آن یاری خواهیم کرد.

علاوه بر وزیر خارجه عمان، وزیر صنعت و تجارت این کشور نیز یک هفته پس از یوسف بن علوی به تهران آمد و نشست کمیسیون مشترک مالی دو کشور با حضور وی برگزار گردید.

به گزارش فارس، یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان 30 اردیبهشت ماه به منظور انجام سفری چند ساعته به تهران آمد و با همتای ایرانی خود ملاقات و گفت وگو کرد و پنجم مرداد ماه نیز برای دومین بار به تهران سفر و با ظریف ملاقات کرد. البته وزرای خارجه ایران و عمان شهریور امسال در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با هم ملاقات نموده بودند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 607

به "ظریف به مسقط رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف به مسقط رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید