طرح سامان دهی سفره خانه های سنتی بدون مجوز در اهواز شروع شد

به گزارش بانوی ایران، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز گفت: براساس تأکید مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و حمایت و همکاری معاونت گردشگری این ادارهکل، پایش و سامان دهی سفرهخانههای سنتی سطح شهرستان اهواز از هفته آینده شروع میشود.

طرح سامان دهی سفره خانه های سنتی بدون مجوز در اهواز شروع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، غلامرضا جلیلینیا امروز یکشنبه 15 اردیبهشت 98 با بیان اینکه کار پایش و ساماندهی سفرهخانههای سنتی سطح شهرستان اهواز از هفته آینده توسط اداره میراث فرهنگی اهواز شروع خواهد شد گفت: این پایش با هدف شناسایی سفرهخانههای بدون مجوز و راهنمایی صاحبان آنها به سمت دریافت مجوز انجام میشود.

او با تأکید بر اینکه سفرهخانههایی که دارای تابلو با این عنوان هستند حتماً باید نسبت به دریافت مجوز از ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام نمایند اضافه کرد: سفرهخانهها با دریافت مجوز علاوه بر اینکه از تسهیلات وامی برخوردار میشوند، در موضوع هزینههای آب و برق نیز از تخفیف بهرهمند خواهند شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز با اشاره به اینکه درحال حاضر بسیاری از سفرهخانههای سطح شهرستان اهواز دارای مجوز نیستند توضیح داد: هنگامی که خانوادهها با سفرهخانهای که دارای تابلو است روبرو میشوند به آن اعتماد مینمایند و از این رو احتیاج است تا این سفرهخانهها شرایط مناسب برای پذیرایی از خانوادهها را فرآهم نمایند که این موضوع جز با دریافت مجوز از سوی صاحبان این مراکز حاصل نخواهد شد چراکه وقتی مجوزی به سفرهخانهای داده میشود نظارتهای ما نیز روی آن بیشتر خواهد شد و در نهایت منجر به رضایت بیشتر مردم میشود.

وی ادامه داد: سفرهخانهها باید دارای شرایط و ضوابط تخصصی از جمله متراژ کافی و شرایط ظاهری و فیزیکی باشند که جزو ملزومات برای دریافت مجوز هستند و صاحبان آنها باید این شرایط را ایجاد نمایند؛ ضمن اینکه ما نیز برای اینکه تمام سفرهخانهها شناسنامهدار شوند شرایط را تسهیل کردهایم.

جلیلینیا یادآور شد: درحال حاضر حدود 15 سفرهخانه دارای مجوز در اهواز وجود دارند که با پایشی که انجام خواهیم داد سایر سفرهخانهها را نیز با فرآهم کردن شرایط به سوی دریافت مجوز راهنمایی خواهیم کرد.

او اظهار داشت: مقدمات پایش و ساماندهی سفرهخانههای سنتی سطح شهرستان اهواز توسط اداره میراث فرهنگی اهواز و با حمایت و همکاری معاونت گردشگری ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز فرمانداری اهواز اجرا شده و به صورت رسمی از هفته آینده شروع خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 317

به "طرح سامان دهی سفره خانه های سنتی بدون مجوز در اهواز شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح سامان دهی سفره خانه های سنتی بدون مجوز در اهواز شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید