طباطبایی: شاهین طبع تنها گزینه برای راهنمایی تیم ملی بسکتبال بود

به گزارش بانوی ایران، رامین طباطبایی در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به نشست روز سه شنبه کمیته فنی فدراسیون بسکتبال که به ابقای مهران شاهین طبع در راس تیم ملی تا زمان برگزاری بازی های المپیک 2020 توکیو ختم شد در خصوص آنچه منجر به این نتیجه گیری شد، شرح داد.

طباطبایی: شاهین طبع تنها گزینه برای راهنمایی تیم ملی بسکتبال بود

وی گفت: با توجه به تعویق یک ساله بازی های المپیک و عدم قرارداد سر مربی تیم ملی با فدراسیون لازم بود که توسط کمیته فنی در این زمینه آنالیز های لازم انجام و تصمیم نهایی اتخاذ گردد. نشست روز گذشته به همین منظور تشکیل شد تا با توجه به در پیش بودن دیدارهای انتخابی کاپ آسیا بتوانیم جمع بندی لازم را داشته باشیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با یادآوری اینکه در نشست کمیته فنی توسط مدیر تیم های ملی گزارشی از عملکرد سرمربی تیم ملی و همکارانش ارائه شد، گفت: از عملکرد مهران شاهین طبع و کادر همراه از زمان آغاز همکاری با فدراسیون رضایت کامل وجود داشت. به هر حال وی علاوه بر نتایج قابل قبول در بسیاری از دیدارها ، سهمیه المپیک را هم برای تیم ملی کسب نموده است. علاوه بر این از حیث مدیریت و به خصوص دانش فنی، مهران شاهین طبع جزو مربیان مطرح کشور است. اینگونه شد که اعضای کمیته فنی در خصوص ایشان و ادامه حضورش در راس کادر فنی به جمع بندی رسیدند.

کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در نشست روز گذشته به غیر از مهران شاهین طبع در خصوص گزینه دیگری هم برای راهنمایی تیم ملی بحث و آنالیز داشت؟، طباطبایی در این زمینه اینگونه شرح داد: بسکتبال ایران به غیر از مهران شاهین مربیان با دانش و مطرح دیگری دارد که خود را کاندیدای سرمربیگری تیم ملی و راهنمایی آن می دانند. دلیل تشکیل کمیته فنی هم همین است که گزینه های احتمالی و سوابق آنها را آنالیز نمایند تا بهترین انتخاب برای تیم ملی صورت بگیرد. فدراسیون بسکتبال فضایی منصفانه و منطقی ایجاد نموده تا نتایج قابل قبولی برای تیم ملی رقم بخورد.

وی در این زمینه ادامه داد: واقعیت اما این است که مهران شاهین طبع به خاطر عملکردی که در مدت زمان همکاری با فدراسیون داشت اولین گزینه برای طرح و آنالیز در کمیته فنی بود. تمام اعضای کمیته فنی هم متفق القول به مثبت بودن این عملکرد و ادامه همکاری با او رای مثبت دادند لذا اعضای حاضر گزینه دیگری را به فدراسیون بسکتبال معرفی نکردند. به همین دلیل در نشست روز گذشته ایشان انتخاب شدند.

رئیس فدراسیون بسکتبال در عین حال تاکید نمود: نام بعضی مربیان به غیر از مهران شاهین طبع برای راهنمایی تیم ملی مطرح بود اما رزومه وی مورد تایید اعضای حاضر قرارگرفت. به همین دلیل با توجه به آنالیز سوابق و شرایط دیگر مربیان اقای شاهین طبع به عنوان سرمربی تیم ملی برگزیده شدند.

طباطبایی در پاسخ به این پرسش که پیش از نشست کمیته فنی با شخص مهران شاهین طبع جلسه ای برگزار گردید؟، گفت: من یا دیگر مسئولان فدراسیون نشست و مذاکره مستقیمی با وی نداشتیم. البته مدیر تیم های ملی (مسعود قاسمی) مذاکره و صحبت هایی باوی داشت.

وی همچنین درمورد شرایط قراردادی مهران شاهین طبع توضیح داد: طبق مصوبه کمیته فنی تیم ملی بسکتبال با راهنمایی مهران شاهین طبع در المپیک حاضر می شود. وی در این فاصله راهنمایی تیم ملی در دیگر رویدادها مانند کاپ آسیا را هم خواهد داشت. هنوز قرارداد جدید با او منعقد نشده اما به محض آغاز به کار رسمی این مهم انجام می گردد.

رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص اینکه برنامه های آماده سازی تیم ملی چه زمانی آغاز می گردد؟ نیز گفت: هنوز تقویم فیبا آسیا و فیبا نهایی نشده است. در واقع هنوز زمان رویدادهای پیش رو قطعی نشده است به محض اینکه تقویم مصوبی ارائه گردد بر مبنای زمان بندی مسابقات برای تیم ملی و آغاز تمریناتش برنامه ریزی می کنیم. پیش از آن هم البته با سرمربی تیم ملی نشست خواهیم داشت تا برنامه های وی را هم جویا شویم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1275

به "طباطبایی: شاهین طبع تنها گزینه برای راهنمایی تیم ملی بسکتبال بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طباطبایی: شاهین طبع تنها گزینه برای راهنمایی تیم ملی بسکتبال بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید