شرایط رفتن به استخر در دوران کرونا چیست؟

به گزارش بانوی ایران، یک متخصص بیماری های عفونی رفتن به استخر در شرایط کرونایی را مشروط به رعایت پروتکل های بهداشتی کرد.

شرایط رفتن به استخر در دوران کرونا چیست؟

دکتر سیاوش وزیری در مصاحبه با ایسنا، با بیان اینکه کرونا به وسیله آب قابل انتقال نیست، گفت: البته این بدان معنی نیست که در محیط استخر این ویروس قابل انتقال نیست.

وی اضافه کرد: در استخر هم مانند سایر اماکن عمومی چنانچه فرد آلوده وارد گردد و در فاصله کمتر از دو متری افراد قرار گیرد، قدرت انتقال این بیماری به دیگران را دارد.

وزیری گفت: در فاصله کمتر از دو متر ویروس کرونا به راحتی به وسیله قطرات تنفسی فرد آلوده به دیگران منتقل می گردد.

این متخصص بیماری های عفونی با تاکید بر لزوم از سرگیری بسیاری فعالیت ها و مشاغل در شرایط کرونایی گفت: به همین دلیل نمی توان حکم به تعطیلی دائمی استخر ها داد و این اماکن می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت داشته باشند.

وزیری گفت: از جمله مهمترین نکات در مورد استخر ها در شرایط کرونایی بحث شلوغی آنهاست که مسئولین استخر ها باید دقت داشته باشند که محیط استخر بیش از حد شلوغ نگردد.

وی اضافه کرد: افرادی هم که خواستار رفتن به استخر در این شرایط هستند در ساعاتی به استخر بروند که تعداد افراد کمتری در آنجا حضور داشته باشد.

وزیری گفت: در محیط استخر هم حفظ فاصله حداقل دو متری با دیگران بسیار لازم است و توصیه می گردد افراد در محیط استخر نزدیک هم قرار نگیرند.

این متخصص بیماری های عفونی تاکید نمود: مسئولین استخر ها باید در این شرایط کرونایی از ورود افرادی که کوچکترین علائم مشابه سرماخوردگی دارند به محیط استخر جلوگیری نمایند.

وزیری بعلاوه از تمام افراد خواست که در صورت داشتن علائم مشابه کرونا به طور جد از رفتن به استخر و سایر امکان عمومی اجتناب نمایند.

این متخصص بیماری های عفونی با تاکید بر اینکه واکسن مجوزی برای عدم رعایت پروتکل ها نیست، گفت: افرادی که واکسن زده اند تنها از فرم شدید بیماری در امان هستند و به این معنا نیست که این افراد مبتلا به کرونا نمی شوند.

وزیری توضیح داد: در حال حاضر با وجود سویه اُمیکرون که تا حدی ایمنی گریز است، رعایت پروتکل ها بیش از پیش اهمیت پیدا نموده است.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: این سویه نو سه تا چهار برابر نسبت به سایر سویه ها توانایی درگیر کردن افراد واکسینه شده را دارد، بنابراین می طلبد که افراد حتما در کنار واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2020

به "شرایط رفتن به استخر در دوران کرونا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط رفتن به استخر در دوران کرونا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید