سفال منش: تیم ملی فوتسال ساختار دفاعی تعیین و تنوع تاکتیکی ندارد، از تیمی 2 گل خوردیم که 7 گل از صربستان دریافت کرد

به گزارش بانوی ایران، مدرس بین المللی فوتسال کشورمان اعتقاد دارد تیم ملی ایران در سه ملاقات نخست خود در جام جهانی لیتوانی، ساختار دفاعی معین و تنوع تاکتیکی نداشته است.

سفال منش: تیم ملی فوتسال ساختار دفاعی تعیین و تنوع تاکتیکی ندارد، از تیمی 2 گل خوردیم که 7 گل از صربستان دریافت کرد

شهاب الدین سفال منش در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در مرحله گروهی جام دنیای فوتسال 2021 گفت: جام دنیای برای ایران از دور یک هشتم نهایی شروع می گردد و باید توان و تجربه بازیکنان را در این مرحله ببینیم. ما تیم سوم دنیا هستیم و امیدوارم با جهت بسیار خوبی که داریم، به فینال برسیم. دور مقدماتی برای رسیدن به این هدف، کلاس درسی برای اعضای تیم است و نقاط ضعف ما را تعیین می نماید.

میانگین سنی تیم ملی بالاست، اما بازیکنان ما تجربه بالایی دارند و در مسابقات زیادی کنار هم بازی نموده اند.، وی ضمن بیان این جمله توضیح داد: آنها شناخت خوبی از یکدیگر دارند و این موضوع را در بازی های ترکیبی شان نشان داده اند. انتظار داریم این تجارب در بازی های سخت به ما یاری کند. خلاقیت فردی و غیرقابل پیش بینی بودن بازیکنان نکته ای کلیدی است و مهارت تکنیکی آنها بر رقبا غالب است. در ضربات کرنر و اوت عملکرد خوبی داشته ایم و بازیکنان ما هنر گلزنی و میل به حمله دارند، اما تنوع تاکتیکی زیادی نداریم.

مدرس بین المللی AFC با انتقاد از عملکرد شاگردان ناظم الشریعه به خبرنگاران گفت: ما حملات سازماندهی شده نداشته ایم و خلاقیت بازیکنان منجر به بازی ترکیبی و خلق موقعیت شد. ستارگان ما در چندین تورنمنت کنار هم بازی نموده اند و در پخته ترین شرایط خود هستند. این بازیکنان احتیاج به برنامه ریزی و سازماندهی دارند و کادر فنی باید این موضوع را در نظر بگیرد. نظام هماهنگی در تیم ندیدیم و ضعف عظیم ما، سازماندهی دفاعی و اجازه دادن به حریف برای استفاده از فضاهای خطرناک است. تکلیف تیم ملی ایران در ساختار دفاعی تعیین نیست.

سفال منش با بیان اینکه وظایف بازیکنان هنگام پرس یا پوشش فضاها به آنها محول نشده است، اظهار داشت: به همین دلیل تا به امروز گل های متعددی خوردیم و دریافت این گل ها، وجهه تیم ملی را متزلزل می نماید. آمریکا هفت گل از صربستان خورد، اما دو گل به ایران زد و دروازه بان ما هم مقابل این تیم خیلی زود اخراج شد. کادر فنی باید تسلط بهتری روی بازیکنان داشته باشد و آنها هم باید خودشان را بیشتر کنترل نمایند. ما در مراحل بعد با تیم های عظیمتر و کم اشتباه تر بازی می کنیم و قطعاً کار سختی خواهیم داشت.

وی با اشاره به مصدومیت حسین طیبی و مسلم اولادقباد در اردوی تیم ملی ایران بیان نمود: به نظرم از لحاظ جسمانی خوب عمل نکردیم و مصدومیت بازیکنان و اُفت و خیز آنها در شرایط بازی، این موضوع را نشان می دهد. اُفت بعضی بازیکنان ما در طول بازی کاملاً مشهود است و آنها احتیاج به برنامه ریزی و ریکاوری بهتر دارند. البته ما در جام دنیای 2016 هم عملکرد فنی خوبی نداشتیم، اما نتایج درخشانی گرفتیم و این مجموعه خوب، توان صعود به فینال جام دنیای را دارد.

کارشناس فوتسال ایران با بیان اینکه تفاوت سازماندهی در ملاقات ایران و آرژانتین کاملاً تعیین بود و حریف تسلط بیشتر و برنامه معلومی داشت، اسم کرد: آرژانتین با تیم جوان خود توانست ایران را کنترل کند. بدون شک برای موفقیت، باید بررسی بهتری از رقبا داشته باشیم. امیدوارم به ویژه در دفاع و لحظات انتقال حمله به دفاع، سازماندهی بهتری داشته باشیم و وظایف بازیکنان تعیین باشد. باید فضاها را پوشش بدهیم که جبران یک گل هم مقابل تیم های عظیم سخت است. با این جهت بسیار امیدوارم که با کمترین اشتباه، به مراحل پایانی برسیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1850

به "سفال منش: تیم ملی فوتسال ساختار دفاعی تعیین و تنوع تاکتیکی ندارد، از تیمی 2 گل خوردیم که 7 گل از صربستان دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفال منش: تیم ملی فوتسال ساختار دفاعی تعیین و تنوع تاکتیکی ندارد، از تیمی 2 گل خوردیم که 7 گل از صربستان دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید