روش های جدید و غیرانسانی عربستان برای شکنجه زندانیان سیاسی

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران به نقل از القدس العربی، مقامات عربستان سعودی اخیراً به منظور افزایش فشارها علیه زندانیان سیاسی در این کشور، به روش های جدید و در عین حال غیر انسانی برای شکنجه آنها متوسل شده اند.

روش های جدید و غیرانسانی عربستان برای شکنجه زندانیان سیاسی

بر اساس این گزارش، روزنامه مذکور بیان نمود که عربستان سعودی روش های خاص و جدیدی را برای مجازات زندانیان سیاسی در پیش گرفته است و می توان گفت که این روش ها را ابداع کرده است.

به گفته روزنامه القدس العربی، روش های جدید عربستان سعودی برای شکنجه زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان آزادی بیان، غیر انسانی بوده و با تمامی اصول و قوانین حقوق بشری در تعارض هستند.

روزنامه مذکور همچنین عنوان کرده است: یکی از روش های عربستان این است که زندانیان جنایی را در بند بازداشت شدگان سیاسی قرار می دهد تا این بازداشت شدگان از سوی جنایتکاران مورد آزار و اذیت قرار گیرند.

روزنامه القدس العربی اعلام کرده است که مجرمان جرایم جنایی اقدام به ضرب و شتم زندانیان سیاسی در عربستان می کنند. این در حالی است که سعودی ها همچنین زندانیانی را نیز که از بیماری های روانی رنج می برند، در کنار بازداشت شدگان سیاسی قرار می دهند.

در حال حاضر بیش از 30 زندانی در زندان الحائر عربستان از جمله محمد القحطانی فعال حقوق بشری در اعتراض به شرایط نامناسب زندگی خود در زندان دست به اعتصاب غذا زده اند. شرایط وخیم زندانیان سیاسی و فعالان حقوق بشری در زندان های عربستان در حالی است که جامعه بین المللی در قبال اقدامات ریاض سکوت کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1593

به "روش های جدید و غیرانسانی عربستان برای شکنجه زندانیان سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های جدید و غیرانسانی عربستان برای شکنجه زندانیان سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید