دولت توافق ملی لیبی به دنبال امضای توافقنامه های نظامی جدید

به گزارش بانوی ایران، روزنامه لاستامبا، چاپ ایتالیا نوشت، به دنبال تسلط نیروهای دولت توافق ملی لیبی بر پایگاه هوایی الوطیه در غرب کشور، این دولت در آستانه امضای توافقنامه نظامی با یک شریک استراتژیک جدید علاوه بر ترکیه است.

دولت توافق ملی لیبی به دنبال امضای توافقنامه های نظامی جدید

به گزارش خبرنگاران، این روزنامه نوشت، این توافقنامه تا حد زیادی شبیه به توافقنامه ای است که شورای ریاستی لیبی با ترکیه امضا کرد و امضای توافقنامه جدید ممکن است چند روزی طول بکشد.

روزنامه مذکور در گزارشی نوشت، دولت توافق ملی با تسلط بر پایگاه الوطیه تقریبا تمامی کمربند غربی ساحلی و شبه ساحلی را مجددا به کنترل خود در آورده است و این برای آنکارا نخستین مرکز پشتیبانی نظامی مستقر در ساحل جنوبی دریای مدیترانه محسوب می شود.

پیشتر سخنگوی رسانه ای عملیات آتشفشان خشم از تسلط نیروهای دولت وفاق ملی لیبی بر پایگاه هوایی راهبردی الوطیه در غرب طرابلس خبر داد.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب(دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1073

به "دولت توافق ملی لیبی به دنبال امضای توافقنامه های نظامی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت توافق ملی لیبی به دنبال امضای توافقنامه های نظامی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید