دهکده گردشگری صبا افتتاح شد

به گزارش بانوی ایران، به گزارش خبرنگاران، دهکده نمونه گردشگری صبا بعد از ظهر پنج شنبه در منطقه نمونه گردشگری دستجرد قم افتتاح شد.

دهکده گردشگری صبا افتتاح شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین لیست قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

محمد بابایی، سرمایه گذار این مجموعه که در مراسم افتتاح با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صحبت می کرد، با اشاره به سابقه اش در طب سنتی گفت: امروزه سبک زندگی و غذایی که مردم ما مصرف می نمایند، موجب شده بیماری های مختلف در جامعه رایج گردد.

وی با اشاره به اهدافش از راه اندازی این مجموعه گفت: نخست اینکه من بومی استان قم هستم و انگیزه داشتم تا در این استان کاری انجام دهم و بعد اینکه با توجه به آب و هوای قم این منطقه تاسیس یک دهکده سلامت در این مکان می تواند به سلامت مردم یاری کند.

این سرمایه گذار افزود: مسائل سلامتی مردم موجب شد به این فکر کنم که می گردد دهکده ای را تأسیس کرد تا خانواده ها بیایند و از پزشکان طب سنتی استفاده نموده و غذای سالم میل نمایند.

وی ادامه داد: دهکده سلامت می خواهد در عرصه پیشگیری از بیماری ها فعالیت و با ارائه الگوی سالم تغذیه و تحرک، از گسترش بیماری ها جلوگیری کند.

بابایی گفت: در دهکده سلامت صبا ورود وسایل نقلیه و استعمال دخانیات را ممنوع نموده ایم. کوشش کردیم تا غذاهای ارگانیک در این دهکده به مردم ارائه گردد.

وی با اشاره به اینکه این دهکده اولین پروژه منطقه نمونه گردشگری در قم است، گفت: گردشگری فوق العاده می تواند اشتغال زا باشد. همچنین اگر می خواهیم صادرات داشته باشیم تا کسی وارد کشور ما نگردد و از محصولات و صنایع ما استفاده نکند صادرات هم رونق نمی گیرد.

مالک دهکده صبا افزود: در استان قم کشاورزی و صنعت محدود است و باید به مسئله گردشگری برای پیشرفت مالی مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: مسافرانی که وارد قم می شوند پس از زیارت برنامه ای برای تفریح و استراحت ندارند و توسعه زیرساخت های گردشگری می تواند به ماندگاری مسافران و درآمدزایی گردشگری در قم یاری کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 701

به "دهکده گردشگری صبا افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهکده گردشگری صبا افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید