درخواست نخست وزیر لیبی برای آشتی ملی

به گزارش بانوی ایران، به دنبال توافق طرف های لیبیایی برای بازگشایی راستا استراتژیک رابط شرق و غرب نخست وزیر این کشور از لیبیایی ها خواست که تفرقه و نفاق را کنار بگذارند.

درخواست نخست وزیر لیبی برای آشتی ملی

به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر لیبی در جریان نشستی که به توافق طرف های لیبیایی برای بازگشایی جهت استراتژیک رابط شرق و غرب منجر شد؛ از ملت لیبی خواست که تفرقه و نفاق را کنار بگذارند و به سازندگی و پیشرفت برای رسیدن به ثبات روی بیاورند.

وی اضافه نمود: ما باید نفاق را کنار گذاشته و کینه را فراموش کنیم تا با به ثبات رساندن کشور آن را از رکود خارج کرده و به جایگاه اصلی اش بازگردانیم.

الدبیبه ادامه داد: دولت به ملت لیبی قول داد که صفحه جدیدی را از امید به زندگی برایشان باز کند و من از ملتمان به دلیل تحمل سختی ها و صبرشان در این زمینه تشکر و قدردانی می کنم.

وی همچنین گفت: من خوشحالم که در بازگشایی جاده ساحلی که یک شریان حیاتی است، شرکت می کنم و اعلام می کنم که دوران پراکندگی و چند دستگی به خاتمه رسیده است.

عبد الهادی دراه، سخنگوی اتاق عملیات سرت-جفره وابسته به ارتش لیبی یکشنبه اظهار کرد: در نشستی با حضور عبد الحمید الدبیبه درباره بازگشایی جهت مصراته-سرت، رفع مسائل شهروندان و دادن فرصتی به طرف مقابل (شورشیان تحت امر خلیفه حفتر) برای خارج کردن مزدوران روس توافق کردیم.

دراه گفت: تصمیم برای بازگشایی این جهت ساحلی پس از چندین نشست با نخست وزیر و جمعی از رهبران لیبی و نشست سرت-جفره در شهر مصراته با حضور فرماندهان عملیات آتش فشان خشم و فرماندهان محورها گرفته شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1738

به "درخواست نخست وزیر لیبی برای آشتی ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست نخست وزیر لیبی برای آشتی ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید