درخواست استمرار محدودیت ها در تهران؛ شرایط بهتر نشده است ، بستری 767 کرونایی در تهران

به گزارش بانوی ایران، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران ضمن درخواست استمرار محدودیت ها در تهران از بستری 767 نفر در بیمارستان های تحت پوشش استان تهران اطلاع داد.

درخواست استمرار محدودیت ها در تهران؛ شرایط بهتر نشده است ، بستری 767 کرونایی در تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در مورد آمار جدید بستری بیماران مبتلا به کرونا در تهران گفت: در طول 24 ساعت گذشته 767 نفر در بیمارستان های تحت پوشش استان تهران بستری شدند که 154 نفر از بیماران در بخش های ویژه بستری شدند و 672 بیمار ترخیص شدند که نشان می دهد عدد ترخیص ما نتوانسته از عدد بستری پیشی بگیرد.

وی افزود: زمانی که میزان ترخیص از بستری بیشتر گردد شرایط مطلوب تری خواهیم داشت. 9.3 درصد از مراجعین بخش های بهداشتی و درمانی احتیاج به بستری داشتند که عدد قابل توجهی است و نشان دهنده این است که افرادی که سرپایی مراجعه می نمایند بیش از گذشته احتیاجمند تخت های بستری هستند.

زالی با بیان این که بیمارانی که امروز وارد بیمارستان های ما می شوند نسبت به گذشته بدحال ترند متذکر شد: این امر شاید به علت ترس افراد از مراجعه به بیمارستان باشد که باعث می گردد افراد در خانه بمانند و وقتی حالشان بدتر شد به بیمارستان ها مراجعه نمایند بنابراین الگوی مراجعین ما از وخامت بیشتری حکایت دارد.

وی با بیان این که در هفته اخیر لیست مراکز جامع سلامت که عمدتاً مربوط به بیماران با علائم و حدت کمتر است منتشر شده است، متذکر شد: در مواردی که افراد، علائم وخیمی ندارند به مراکز جامع سلامتی که آلودگی و خطر انتقال بیماری در آن کمتر است مراجعه نمایند؛ بیمارستان به عنوان یکی از کانون های جدی انتقال بیماری است و ما در 10 روز اخیر شاهد آن بودیم که تعدادی از همراهان بیماران که در بیمارستان تردد می کردند خودشان به کرونا مبتلا شده اند؛ دیدار بیماران اصلاً ضرورتی ندارد.

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده در حال طراحی تریاژها و لایه بندی های جداگانه هستیم که جهت پذیرش، انتقال و بستری بیماران کرونا از سایر بیماران تفکیک گردد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت هایی در تهران اعمال خواهد شد یا خیر، توضیح داد: پیشنهاد ما استمرار محدودیت هاست؛ شرایط ما نسبت به هفته قبل بهتر نشده است.

وی تأکید کرد: به افرادی که در ادارات در چرخش قرار می گیرند یا به گروه های پرخطر نباید مرخصی استحقاقی داده گردد بلکه باید مرخصی به صورت استعلاجی در نظر گرفته گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1180

به "درخواست استمرار محدودیت ها در تهران؛ شرایط بهتر نشده است ، بستری 767 کرونایی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست استمرار محدودیت ها در تهران؛ شرایط بهتر نشده است ، بستری 767 کرونایی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید