خبرنگاران 470 مکان عرضه مرغ زنده در استان کرمانشاه پلمب شد

به گزارش بانوی ایران، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در راستای تشدید رعایت نکات بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا از اسفند سال گذشته تا به امروز 470 مکان عرضه مرغ زنده در سطح استان با همکاری دستگاه قضایی و ادارات ذی ربط پلمب شد.

خبرنگاران 470 مکان عرضه مرغ زنده در استان کرمانشاه پلمب شد

شاهرخ یارویسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، عرضه مرغ زنده و کشتار غیر مجاز در سطح معابر را غیربهداشتی دانست و اضافه نمود: خارج از مسایل بهداشتی، کشتار غیر مجاز چهره ناخوشایند به استان داده که باید پاک شود.

او جمع آوری مکان های عرضه مرغ زنده و کشتار غیرمجاز را همواره در دستور کار دامپزشکی دانست و گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا این جمع آوری ها شدت بیشتر گرفته به طوری که تیم های دامپزشکی در زمان تعطیلات نوروزی هیچ وقت کار را تعطیل نکردند.

یارویسی در ادامه از قوه قضاییه و قضات خواست برای افراد خاطی (عرضه کنندگان مرغ زنده و کشتار غیر مجاز) جریمه های بازدارنده لحاظ کنند زیرا بحث سلامت مردم مطرح است.

او همکاری و مشارکت مردم در جمع آوری این پدیده غیر بهداشتی را بسیار مهم دانست و گفت: اکنون با همکاری مردم، عرضه مرغ زنده در 2 شهرستان پاوه و سنقر به طور کامل جمع آوری شده و عملیات در دیگر شهرستان های استان همچنان ادامه دارد.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران، آیا بیماری کرونا از طریق حیوانات منتقل می شود؟ گفت: هنوز موردی از انتقال بیماری کرونا از دام ها (حیوانات) به انسان و برعکس انسان به حیوانات در جهان گزارش نشده است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و 650 واحد دامی و بیش از یک هزار و 333 واحد دامپروری صنعتی شامل 700 واحد مرغداری گوشتی صنعتی، 176 واحد گاوداری شیری، 181 واحد پرواربندی گوساله و 219 واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین 25 واحد مرغداری تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتی، 9 واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، 2 واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1004

به "خبرنگاران 470 مکان عرضه مرغ زنده در استان کرمانشاه پلمب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 470 مکان عرضه مرغ زنده در استان کرمانشاه پلمب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید