خبرنگاران 170 واحد تولیدی تا انتها امسال در استان اردبیل به بهره برداری می رسد

به گزارش بانوی ایران، اردبیل- خبرنگاران- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تا انتها سالجاری 170 واحد تولیدی در استان به بهره برداری می رسد.

خبرنگاران 170 واحد تولیدی تا انتها امسال در استان اردبیل به بهره برداری می رسد

رامین صادقی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل اضافه نمود: 35 درصد فراوریات این واحدها در بخش چوب و صنایع سلولزی می باشد.

وی اعلام کرد: فراوری ام دی اف در امسال در استان از 800 هزار متر مکعب به 2 میلیون متر مکعب افزایش می یابد.

صادقی اضافه نمود: واحدهای فراوریی شیرآلات بهداشتی نیز با ظرفیت فراوری 2 میلیون عدد در سال فعالیت خواهند کرد.

رییس صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: فراوری کامیون های عظیم و بین شهری نیز در استان آغاز و کامیون فراوری استان روانه بازار می گردد.

وی با اشاره به افزایش فراوری محصولات بهداشتی از جمله سرم ، ماسک و الکل بهداشتی از بهره برداری از چند واحد عظیم الکل سازی در استان تا خاتمه سال اطلاع داد.

صادقی گفت: افزایش فراوری لاستیک با فعال سازی واحدهای فراوریی این بخش و افزایش ظرفیت فراوری از دیگر صنایع توسعه ای استان می باشد که 20 الی 30 درصد احتیاج کشور را تامین می نماید.

او با اشاره به فعال شدن واحد فراوریی کاغذ با ظرفیت 300 هزار تن در استان از اشتغالزایی هزار و 700 نفر در این بخش اطلاع داد و اعلام کرد: این واحد علاوه بر تامین احتیاج داخل کشور صادرات نیز خواهد داشت.

صادقی از کوشش برای فعال سازی واحدهای راکد اطلاع داد و گفت: در سال گذشته 56 واحد راکد به چرخه فراوری بازگشته و امسال هم بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته 80 واحد راکد فعال می گردد.

وی به وجود 6 پهنه معدنی در استان اشاره نمود و اضافه نمود: مطالعه پهنه های معدنی استان انجام گرفته و در حال حاضر احداث 2 شهرک صنعتی معدنی وارد فاز عملیاتی شده که امسال به بهره برداری می رسد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 964

به "خبرنگاران 170 واحد تولیدی تا انتها امسال در استان اردبیل به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 170 واحد تولیدی تا انتها امسال در استان اردبیل به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید