خبرنگاران 13هکتار از زمین های ملی در هرمزگان برطرف تصرف شد

به گزارش بانوی ایران، بندرعباس-خبرنگاران-13هکتار از زمین های ملی در منطقه کلمتلی هرمزگان با ارزش 7میلیارد و 800 میلیون ریال توسط حافظان منابع طبیعی استان برطرف تصرف شد.

خبرنگاران 13هکتار از زمین های ملی در هرمزگان برطرف تصرف شد

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری بندرعباس روز سه شنبه گفت: تیم حفاظت پاسگاه این اداره از ادامه فعالیت فرد متصرفی که بدون در نظر دریافت اصل 45 قانون اساسی ملی شدن جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور اقدام به تخلف نموده بود، جلوگیری کردند.

روح الله وفاکیش با اشاره به اینکه یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در ایام نوروز با پایش شبانه روزی، اجازه تصرف زمین های ملی به فرصت طلبان را نخواهد داد اضافه کرد: همچنین در ایام نوروز سال جاری از تصرف دوهزار و 431 مترمربع زمین های ملی در منطقه قلات بالا به ارزش 120میلیون ریال جلوگیری شد.

وی اعلام کرد: به منظور تدابیر اجرایی حفاظتی، طرح ویژه گشت و مراقبت از عرصه های ملی استان با رویکرد پیشگیرانه به مرحله اجرا درآمده و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی با تمام امکانات و تجهیزات در این ایام به گشت زنی پرداخته و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه های ملی برخورد قانونی خواهند داشت.

این مسوول، از عموم مردم خواست تا با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از آسیب رساندن به درختان، جنگل ها، مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری نمایند.

رییس منابع طبیعی بندرعباس اظهار کرد: همچنین اهالی هر منطقه در استان ضمن پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه های طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی زمین های ملی، موضوع را به وسیله شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

از مساحت هفت میلیون و200 هزار هکتاری استان هرمزگان، شش میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و 93 هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 958

به "خبرنگاران 13هکتار از زمین های ملی در هرمزگان برطرف تصرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 13هکتار از زمین های ملی در هرمزگان برطرف تصرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید