خبرنگاران شرایط تایباد از نظر شیوع کرونا از نارنجی به زرد تغییر کرد

به گزارش بانوی ایران، مشهد- خبرنگاران- فرماندار شهرستان تایباد گفت: با توجه به کاهش شمار بیماران بستری و مبتلا به کرونا در این شهرستان، خوشبختانه شرایط این منطقه از حالت نارنجی به زرد تغییر یافت.

خبرنگاران شرایط تایباد از نظر شیوع کرونا از نارنجی به زرد تغییر کرد

محسن سیاح روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: از 27 آذر ماه گذشته تا به امروز هیچ بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان خاتم الانبیای این شهر بستری نشده است و در حال حاضر شرایط این بیماری در این شهرستان در حالت پایداری قرار گرفته است و طی 6 روز گذشته روزانه یک بیمار کرونایی در این شهرستان شناسایی شده اند که احتیاج به بستری شدن نداشته اند.

وی ادامه داد: با این وجود، مدیریت و مهار شیوع ویروس کرونا به معنای عادی شدن شرایط آن در سطح شهرستان تایباد نیست.

فرماندار شهرستان تایباد تاکید نمود: عادی تلقی کردن شرایط و سهل انگاری در رعایت دستورهای بهداشتی پیشگیرانه برای قطع زنجیره انتقال ویروس با وجود تداوم حضور ویروس کرونا در میان مردم بدون شک سبب طغیان دوباره آن می گردد که این خود زنگ خطری برای همگان است.

سیاح به شمار بیماران ناشی از این ویروس در این شهر اشاره و بیان نمود: از ابتدای شیوع ویروس همه گیر کرونا تا به امروز 2 هزار و 274 شهروند به طور قطعی به این ویروس مبتلا شده و 110 تن هم جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه نمود: در چارچوب سومین مرحله غربالگری بیماری کووید 19 در تایباد افزون بر 95 درصد ساکنان این شهرستان تحت پوشش برنامه غربالگری ویروس کرونا قرار گرفته اند.

فرماندار شهرستان تایباد گفت: با توجه به شرایط این شهرستان از نظر شیوع کرونا و بر اساس تصمیم گیری طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت کرونایی، فقط مشاغل گروه یک، 2 و سه فعالیت داشته فعالیت داشته و مشاغل گروه چهار تعطیل هستند و در صورت بازگشایی و فعالیت، واحدهای متخلف 15 روز مهر و موم خواهند شد.

سیاح به همکاری خوب اصناف این شهرستان در اجرای ممنوعیتها و محدودیتهای اخیر کرونایی نیز اشاره و بیان نمود: از ابتدای آذر ماه جاری تا به امروز 90 درصد فعالان صنفی در تایباد مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت نموده اند.

وی اضافه نمود: هرگونه مراسم جمعی مذهبی و اجتماعی نیز در این شهرستان ممنوع است زیرا حفظ سلامت عمومی و جان تک تک مردم در اولویت همه کارها قرار گرفته است لذا قاطعانه و با جدیت تمام با همه بخشهایی که با رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی سلامت جامعه را به خطر می اندازند در چارچوب قانون برخورد صورت می گیرد.

مرکز شهرستان 120 هزار نفری تایباد که با کشور افغانستان هم مرز است در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار گرفته است.

بر طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت 187 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به بیماری کووید 19 طی 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به 54 هزار و سه تن رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1443

به "خبرنگاران شرایط تایباد از نظر شیوع کرونا از نارنجی به زرد تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرایط تایباد از نظر شیوع کرونا از نارنجی به زرد تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید