خبرنگاران شمار جان باختگان مبتلا به کرونا در فرانسه به مرز 2 هزار نفر رسید

به گزارش بانوی ایران، تهران-خبرنگاران- وزارت بهداشت فرانسه آدینه شب در تازه ترین آمار جان باختگان به کرونا بیان کرد که با ثبت 299 مورد جدید، شمار جان باختگان به یک هزار و 995 نفر افزایش یافته است.

خبرنگاران شمار جان باختگان مبتلا به کرونا در فرانسه به مرز 2 هزار نفر رسید

به گزارش بخش عربی خبرگزاری فرانسه، وزارت بهداشت این کشور همچنین بیان کرد که با مثبت شدن تست 3 هزار و 809 نفر دیگر در شبانه روز گذشته، شمار مبتلایان به این بیماری ویروسی به 32 هزار و 964 نفر رسیده است.

در همین ارتباط، ساعاتی پیش امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه از تمدید 2 هفته ای قرنطینه تا 15 ماه آوریل (27 فروردین) ماه اطلاع داد.

تمدید قرنطینه در این کشور پس از آن اعمال می گردد که فرانسه به یکی از کانون های بحران شیوع کرونا در اروپا تبدیل شده است.

موسسه آمار رسمی اینسی فرانسه بیان کرد که با شیوع کرونا و اتخاذ تدابیر سختگیرانه برای پیشگیری از گسترش این ویروس، اکنون حجم فعالیت های اقتصاد فرانسه به 65 درصد حالت عادی خود کاهش یافته است.

فرانسه از 17 مارس (27 اسفند 98) با اعلام شروع قرنطینه عمومی تاکید نمود که مردم به مدت 2 هفته به جز در موارد ضروری و با مجوز قانونی، حق خروج از منازل خود را ندارند و برای اعمال این قانون بیش از 100 هزار نفر از نیروهای پلیس را به کار گرفت.

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت دنیای ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا به 556 هزار و 291 نفر رسید. از این تعداد 25 هزار و239 نفر جان باخته و 128هزار و 717 نفر نیز بهبود پیدا نموده اند.

در شرایطی که کرونا جان و سلامت مردم را تهدید می نماید، آمریکا روز پنجشنبه تحریم های جدیدی علیه چندین فرد و نهاد ایرانی و خارجی اعمال کرد.

برهمین اساس، دفتر کنترل دارایی های وزارت خزانه داری آمریکا بیان کرد که 15 فرد و 5 نهاد ایرانی و خارجی را در ارتباط با ایران به فهرست تحریم های موسوم به ضدتروریستی خود افزوده است.

پیش از درخواست دوجاریک، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، سازمان بهداشت دنیای و کمیساریای عالی حقوق بشر به همراه روسیه، چین، پاکستان، انگلیس، عراق، ونزوئلا، نیکاراگوئه، کره شمالی و کوبا کوشش های دیپلماتیک گسترده ای برای لغو تحریم های یکجانبه آمریکا در شرایط همه گیری ویروس جدید کرونا انجام داده اند.

هشت کشور نیز در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل، شرایط فعلی را زمانی برای چندجانبه گرایی و مقابله با اقدامات یکجانبه آمریکا دانسته اند و تصریح نموده اند تروریسم مالی آمریکا علیه ایران، خلاف منشور ملل متحد و مصوبات متعدد مجمع عمومی این سازمان دانسته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 931

به "خبرنگاران شمار جان باختگان مبتلا به کرونا در فرانسه به مرز 2 هزار نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار جان باختگان مبتلا به کرونا در فرانسه به مرز 2 هزار نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید