خبرنگاران سرمایه گذاری 150 میلیارد تومانی دولت برای محرومیت زدایی ارتباطی

به گزارش بانوی ایران، تهران- خبرنگاران- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی از سرمایه گذاری 150 میلیارد تومانی دولت برای محرومیت زدایی در حوزه ارتباطات شهرستان بشاگرد خبر داد.

خبرنگاران سرمایه گذاری 150 میلیارد تومانی دولت برای محرومیت زدایی ارتباطی

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش روز پنج شنبه خبرنگاران، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در مجموع 136 هزار نفر از مردم روستاهای هرمزگان، اینترنت دار و سوار بر قطار فضای مجازی شدند.

وی اضافه نمود: مجموع شبکه فیبر نوری هرمزگان 2هزار و 800 کیلومتر بود که 800 کیلومتر جدید به آن اضافه شد.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: مجموعه دکل های مخابراتی کل استان حدود 800 سایت بود که 186 دکل جدید اضافه شد.

آذری جهرمی تاکید کرد: فقط پنج درصد روستاهای بشاگرد اینترنت داشتند، امروز بیش از 80 درصد دارای اینترنت هستند و در آینده این عدد به 100 درصد خواهد رسید.

وی گفت: به لطف خدا در یک پروژه فشرده 6 ماهه و با سرمایه گذاری 150 میلیارد تومانی دولت، محرومیت در حوزه ارتباطات از بشاگرد زدوده شد.

به گزارش خبرنگاران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امسال برای دومین بار در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (19 و 20 اسفندماه) به شرق و مرکز هرمزگان سفر کرد تا شاهد فرایند تکمیلی فرآیند طرح های ارتباطی در این استان باشد.

وی در روز نخست سفر خود برای بررسی پوشش آنتن دهی تلفن همراه روستاهای شهرستان بشاگرد راهی این شهرستان شد و از چند روستا از جمله روستاهای وی و دهندرشه بابک سرکشی کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از دیدارهای مردمی در جمع اهالی و مسوولان شهرستان بشاگرد گفت: 85 درصد روستاها و راه های ارتباطی شهرستان بشاگرد با اقدام های اجرا شده در زمینه احداث دکل های مخابراتی و شبکه فیبرنوری به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

آذری جهرمی در حاشیه بازدید از شرایط آنتن دهی تلفن همراه در شهرستان بشاگرد گفت: برای اینکه روستاهای باقی مانده هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده و دانشجویان این مناطق بتوانند از آموزش مجازی و موهبت هایی که اینترنت می تواند فراهم کند استفاده کنند برنامه ریزی فشرده ای انجام شد.

وی ادامه داد: محور اصلی محورمیت زدایی از شهرستان بشاگرد بود که یک هزار و 500 میلیارد ریال تنها در این منطقه سرمایه گذاری شد که نتیجه آن حداث افزون بر 76 سایت تلفن همراه و 240 کیلومتر خط فیبرنوری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1579

به "خبرنگاران سرمایه گذاری 150 میلیارد تومانی دولت برای محرومیت زدایی ارتباطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرمایه گذاری 150 میلیارد تومانی دولت برای محرومیت زدایی ارتباطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید