خبرنگاران سخنگوی کاخ سفید: ترامپ خواهان شنیده شدن صدای پلیس آمریکا است

به گزارش بانوی ایران، نیویورک- خبرنگاران- سخنگوی کاخ سفید، قتل جورج فلوید سیاهپوست را توجیه ناپذیر دانست و گفت: رئیس جمهوری آمریکا خواهان شنیده شدن صدای افسران پلیس این کشور هم هست.

خبرنگاران سخنگوی کاخ سفید: ترامپ خواهان شنیده شدن صدای پلیس آمریکا است

کیلی مک انانی روز چهارشنبه در نشست خبری کاخ سفید درباره توئیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد افسران پلیس در یکی از بخش های نیویورک اضافه کرد: فیلم قتل جورج فلوید سیاهپوست را وحشتناکترین فیلمی دانست که تا به امروز دیده است،این اقدام، توجیه ناپذیر است و من آن را محکوم می کنم اما وقتی که 57 افسر پلیس تقاضای استعفا می نمایند، رئیس جمهوری آمریکا می گوید صدای این افسران هم باید شنیده گردد.

وی تاکید نمود: او هیچ اقدام خشونت آمیزی را تایید نمی کند اما معتقد است که صدای افسران پلیس هم باید شنیده گردد. این رئیس جمهوری معتقد است که اکثریت افسران پلیس این کشور عملکرد خوبی دارند، 700 افسر زن و مرد در ایام این اعتراضات زخمی شده اند، دو نفر از آنها هم کشته شدند. این افسران، قهرمانان داخلی این کشور هستند.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که ایا تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از آلمان، مجازاتی برای آنگلا مرکل بوده است که گفت در نشست ماه ژوئن سران گروه هفت شرکت نخواهد کرد، گفت: او هرگز تصمیمی برای تنبیه سران کشورها اتخاذ نخواهد کرد بلکه او بهترین کار را برای منافع ایالات متحده انجام خواهد داد.

مک انانی درباره قصد ترامپ برای حضور در کلیسای دالاس برخلاف توصیه های بهداشتی و اینکه آیا استاندارد دوگانه است یا خیر، گفت چگونه هزاران نفر آزادانه و بدون رعایت فاصله بهداشتی در راهپیمایی ها شرکت می نمایند اما وقتی نوبت به تجمعات مذهبی و حضور در کلیساها می گردد، می گویند که نباید بیش از 10 نفر حضور یابند و باید فاصله را رعایت نمایند.

وی تاکید نمود این پذیرفتنی نیست، مطابق متمم یک قانون اساسی، مردم باید اجازه داشته باشند به عبادتگاه های خود بروند. ما هم خواهان حضور ایمن آنها در این اماکن هستیم همچنانکه رئیس جمهوری چند هفته پیش هم آن را روشن کرد.

گفته می گردد ترامپ میخواهد روز پنج شنبه در کلیسای دالاس با رهبران مذهبی و همچنین افسران پلیس ملاقات داشته باشد. خبرهایی از آغاز گردهمایی های انتخاباتی ترامپ هم منتشر شده است که ممکن است ترامپ با این اقدام به دنبال ایجاد فضای مناسب برای فعالیت های رسمی انتخاباتی باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1100

به "خبرنگاران سخنگوی کاخ سفید: ترامپ خواهان شنیده شدن صدای پلیس آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سخنگوی کاخ سفید: ترامپ خواهان شنیده شدن صدای پلیس آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید