حضور هیئت چین در گفتگوهای هسته ای ژنو در سطح مدیر کل

به گزارش بانوی ایران، خبرنگاران:سخنگوی وزرات خارجه چین از حضور مدیر کل کنترل اداره تسلیحات وزارت خارجه به عنوان مسئول ارشد مذاکرات این کشور در گفتگوهای هسته ای ایران با کشورهای گروه 1+5 در ژنو اطلاع داد.

حضور هیئت چین در گفتگوهای هسته ای ژنو در سطح مدیر کل

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از شینهوا، یک دیپلمات ارشد هیئت مذاکره نماینده چین در گفتگوهای هسته ای کشورمان با گروه 1+5 در ژنو را راهنمایی می نماید.

سخنگوی وزرات خارجه چین خاطرنشان کرد پانگ سین، مدیر کل کنترل اداره تسلیحات وزارت خارجه چین، مسئول ارشد مذاکرات این کشور در گفتگوهای دو روزآتی کشورمان با کشورهای گروه 1+5 خواهد بود.

قرار است دور دوم گفتگوهای هسته ای کشورمان در دولت یازدهم، روزهای پنج شنبه و آدینه(16 و 17 آبان) در شهر ژنو سوئیس برگزار گردد.

هنگ لی، سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین خاطرنشان کرد مرحله جدیدی در گفتگوهای هسته ای با ایران شروع شده است که مسائل محوری مورد آنالیز قرار می گیرد. وی اضافه نمود طرف های مذاکره باید بر اساس گام های متقابل و رویکرد عملگرایانه، سازنده و جامع به سمت حل و فصل مناسب موضوع هسته ای ایران حرکت نمایند.

خاطرنشان می گردد در دور نخست گفتگوهای هسته ای بین ایران و قدرت های دنیای در23 و 24 مهر، تهران بسته ای بسیار فراگیر را برای حل تنش یک دهه ای بر سر موضوع هسته ای ایران ارائه کرد. طرف ایرانی همچنین گفتگوهای متفاوتی با مقامات آمریکایی برگزار کرد. یک مقام بلندپایه آمریکایی در پی این گفتگوها به خبرنگاران گفت: من هیچ وقت چنین گفتگوهای جدی، مفصل، صریح و صادقانه ای با هیئت ایرانی نداشته ام. بیانیه مشترکی که از سوی کاترین اشتون به نمایندگی از شش قدرت بزرگ دنیا و نیز ایران منتشر شد این گفتگوها را اساسی و با نگاهی رو به جلو خواند.

در نشست دو روز آینده در ژنو، انتظار می رود طرف های مذاکره نماینده به اراده و جدّیت کشورمان برای حل و فصل موضوع هسته ای پاسخ منطقی دهند.

1

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 350

به "حضور هیئت چین در گفتگوهای هسته ای ژنو در سطح مدیر کل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور هیئت چین در گفتگوهای هسته ای ژنو در سطح مدیر کل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید