حدود نیمی از جمعیت کره شمالی با کمبود مواد غذایی روبرو هستند

به گزارش بانوی ایران، پکن- خبرنگاران- تازه ترین آمارهای سازمان ملل که خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی آنها را منتشر نموده است نشان می دهد نزدیک به نیمی از جمعیت کره شمالی با کمبود مواد غذایی روبرو هستند.

حدود نیمی از جمعیت کره شمالی با کمبود مواد غذایی روبرو هستند

به گزارش خبرنگاران یونهاپ روز شنبه نوشت: در کره شمالی حدود 11 میلیون نفر که بالاتر از 43 درصد از کل جمعیت را شامل می گردد با کمبودهای طولانی مدت مواد غذایی روبرو شده اند.

این در شرایطی است که سازمان ملل می گوید از میان هر 5 کودک کره شمالی یک کودک به دلیل کمبود مواد غذایی، دارای سوء تغذیه مزمن است و این کشور به یاری های فوری احتیاج دارد.

کره شمالی از وضعیت بد قحطی و خشکسالی در رنج است پیونگ یانک بتازگی به سازمان ملل اعلام نموده است به دلیل کمبود یک میلیون و 500 هزار تنی مواد غذایی در سال 2019 میلادی، به یاری های اضطراری احتیاج دارد با این حال همسایه جنوبی و ثروتمند این کشور، هنوز اقدامی در این زمینه ننموده است.

یکی از مباحثی که اکنون کره جنوبی و آمریکا درگیر آن هستند مساله یاری های انسان محبت آمیز به کره شمالی است سئول می گوید هنوز در این باره تصمیمی نگرفته است و آمریکا اجازه ارسال چنین یاری هایی را نداده است.

وزارت وحدت کره جنوبی اواخر هفته گذشته خاطرنشان کرد اگرچه این کشور و آمریکا دیدگاهی یکسان برای این موضوع دارند اما کره جنوبی هیچ تصمیم فوری برای ارسال چنین یاری هایی ندارد.

قرار است در جریان سفر اخیر استفان بیگن نماینده ویژه آمریکا در شبه جزیره کره به کره جنوبی، او و مقام های سئول درباره مسایل منطقه از جمله یاری های انسان محبت آمیز رایزنی نمایند.

با وجود درخواست یاری های فوری غذایی از سوی کره شمالی، کره جنوبی ارزیابی های خود را اعلام ننموده و افزوده است فعلا تصمیمی فوری برای ارسال چنین یاری هایی ندارد.

رسانه های کره شمالی در تازه ترین مطالب خود با اشاره به مسائل خشکسالی تاکید نموده اند که کشاورزان باید روی کاشت برنج تمرکز نمایند که اکنون با ارزش تر از فلز طلا است.

آساق**231**1904**

منبع: ایرنا
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 197

به "حدود نیمی از جمعیت کره شمالی با کمبود مواد غذایی روبرو هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود نیمی از جمعیت کره شمالی با کمبود مواد غذایی روبرو هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید