جزئیات فیش حقوقی کارکنان در سال 99

به گزارش بانوی ایران، آن چه در خصوص شرایط حقوق کارکنان در امسال رخ داد اعمال افزایش متوسط 15 درصدی نسبت به سال گذشته بود که در نتیجه آن دیگر هیچ یک از کارمندان رقمی کمتر از دو میلیون و 800 تومان دریافتی نخواهند نداشت، در عین حال که متوسط دریافتی شاغلین به پنج میلیون و 400 هزار تومان رسید.

جزئیات فیش حقوقی کارکنان در سال 99

به گزارش ایسنا، اما این که با تغییرات جدید، شرایط فیش حقوقی کارکنان و اجزای آن به چه صورتی خواهد بود، موضوعی است که با مشخص ضوابط اجرایی قانون بودجه 1399 مشخص شده است.

پاداش به اندازه حداکثر یک ماه حقوق

در رابطه با پاداش، کارکنان دستگاه های اجرایی می توانند حداکثر معادل یک ماه حقوق و مزایای مندرج در احکام کارگزینی در صورت وجود اعتبار و در سقف اعتبار تخصیص یافته دستگاه های اجرایی به عنوان پاداش دریافت نمایند. پرداخت یک ماه پاداش به اعضای هیات مدیره، هیات عامل کارکنان شرکت های دولتی، بانک ها و بیمه های دولتی با رعایت قوانین و مقررات بعد از تصویب مجامع عمومی یا شورا های عالی مجاز است.

برای یاری های رفاهی مستقیم و غیر مستقیم مطابق با موافقت نامه مبادله شده است که برای بانک ها و بیمه ها و شرکت های دولتی در سقف عملکرد بودجه سال گذشته و برای کارکنان قرارداد کار مشخص و ساعتی از محل اعتبارات مصوب شده خزانه و با رعایت مفاد موافقت نامه مجاز است.

هزینه غذا چقدر است؟

در خصوص هزینه غذای کارکنان نیز شرایط به این صورت است که هزینه غذای ایام تعطیل و نوبت کاری شب کارکنان مشمول در دستگاه های اجرایی اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی با تایید بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از طرف وی به عنوان هزینه های اداری قابل پرداخت خواهد بود. براین اساس یاری هزینه غذای روزانه حداکثر 8400 تومان است.

شرایط ایاب و ذهاب و مهد کودک

دیگر بخش پرداختی در فیش حقوقی کارکنان ایاب و ذهاب آنهاست که در امسال ایام و ذهاب کارمندانی که از خدمات حمل و نقل سازمانی استفاده نمی نمایند، در تهران ماهانه حداکثر 160 هزار تومان، در شهر های 500 هزار نفر جمعیت و بالاتر ماهانه حداکثر 105 هزار تومان است.

البته دستگاه های اجرایی که در کلانشهر ها قرار دارند مجازند هزینه ایاب و ذهاب کارکنان خود را به شکل نقدی پرداخت نموده یا برای بهره برداری از خدمات حمل و نقل (سرویس) کارکنان نسبت به عقد قرارداد با شرکت های حمل و نقل شهری غیر دولتی اقدام کند. سقف قرارداد می تواند حداکثر 10 د. رصد بیشتر از هزینه ایاب و ذهاب پرداختی به کارکنان در سال گذشته باشد.

همچنین مهد کودک برای زنان کارمندان دستگاه های اجرایی فاقد مهد کودک دولت به ازای هر فرزند زیر شش سال ماهانه حداکثر 126 هزار و 500 تومان قابل پرداخت است.

حق ماموریت چگونه پرداخت می گردد؟

در رابطه با ماموریت ها نیز فوق العاده ماموریت روزانه داخل کشور به کارمندان اجرایی دستگاه های اجرای که به عنوان مامور برای انجام وظیفه موقت به خارج از حوزه شهرستان محل خدمت خود اعزام می شوند و ناچار به توقف شبانه هستند تا میزان حداقل حقوق و مزایا تا یک بیستم و نسبت به مازاد به یک پنجاهم در سقف اعتبار مصوب دستگاه قابل پرداخت است. این در حالی است که در صورت عدم توقف شبانه تنها 50 درصد از این میزان قابل پرداخت خواهد بود.

30 هزار تومان برای تلفن همراه

پرداخت یاری هزینه تلفن همراه تا 30 هزار تومان در ماه به مدیران و کارمندانی که بنا به شرایط خاص به طور مستمر در دسترس باشند به تشخیص رئیس اجرای یا مقام مجاز از طرف وی مجاز خواهد بود

کلیه دستگاه های اجرایی که اعتبارات مربوط به حقوق و مزایای واحد های استانی آن ها ملی است و به صورت متمرکز به وسیله خزانه داری کل کشور پرداخت می گردد مکلف اند فهرست حقوق را ماهانه وبه تفکیک استان به خزانه داری کل کشور ارسال کند.

لازم به ذکر است که طبق قانون بودجه امسال، دستگاه های اجرایی مشمول ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می نمایند مکلفند اطلاعات کارکنان رسمی، پیمانی و قرارداد کار مشخص، کارگری و کارکنان حوزه سلامت بر اساس قانون مربوط به خدمات پزشکان و پیراپزشکان را تا 20 اردیبهشت ماه امسال در سامانه کارمند ایران و سامانه حقوق و مزایا ثبت و یا به روز رسانی نمایند، این در حالی است که از ابتدای خرداد ماه هر گونه پرداخت مستقیم و مستمر به کلیه کارکنان دستگاه های اجرایی صرفا پس از ثبت اطلاعات آن ها در سامانه کارمند ایران انجام خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1027

به "جزئیات فیش حقوقی کارکنان در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات فیش حقوقی کارکنان در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید