کوشش وزارتخانه های نیرو و نفت برای تامین سوخت زمستانی نیروگاه ها

به گزارش بانوی ایران، مدیرعامل شرکت مدیریت فراوری نیروی برق حرارتی ایران گفت: کوشش مجدانه ای برای تامین سوخت نیروگاه ها در زمستان به وسیله وزارت نیرو، وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش در جریان است.

کوشش وزارتخانه های نیرو و نفت برای تامین سوخت زمستانی نیروگاه ها

محسن طرزطلب اضافه نمود: اگرچه در حال حاضر نسبت به سال گذشته حجم مخازن سوخت مایع نیروگاه ها کمتر است اما برنامه ریزی وسیعی انجام شده تا پیش از رسیدن فصل زمستان مخازن سوخت تکمیل شوند.

وی ادامه داد: وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش همه کوشش خود را بکار گرفته اند تا مخازن سوخت نیروگاهی تکمیل گردد.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: نگرانی ما این است که در زمستان شدت سرما موجب افزایش مصرف گاز مردم و افت فشار در نیروگاه ها گردد که برای این موضوع هم درحال رایزنی و برنامه ریزی هستیم.

طرزطلب اضافه نمود: همه مسوولان در کوششند تا با اقدام ها و برنامه ریزی های مناسب چنانچه در زمستان حادثه یا مسئله ای ایجاد شد، اجازه ندهند نیروگاه ها بدون سوخت بمانند.

وی ادامه داد: اکنون اقدام های خوبی درحال انجام است تا در زمستان دچار مشکل نشویم و نیروگاه ها بتوانند برق را تامین نمایند.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی درباره امکان استفاده از میعانات در نیروگاه ها هم گفت: در حال حاضر طرحی در بعضی نیروگاه ها در حال مطالعه است که اگر به نتیجه صددرصدی برسد، آن را دنبال خواهیم کرد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران 22 شهریورماه با اشاره به اینکه 80 درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می گردد، گفته بود که اگر مدیریت مصرف از طرف مشترکان بخش خانگی و تجاری انجام نگردد، در زمستان شاهد قطع گاز و برق خواهیم بود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1842

به "کوشش وزارتخانه های نیرو و نفت برای تامین سوخت زمستانی نیروگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش وزارتخانه های نیرو و نفت برای تامین سوخت زمستانی نیروگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید