تقویت حضور عُمان بر ظفار در مرز یمن برای مقابله با عربستان سعودی

به گزارش بانوی ایران، سلطان عمان با هدف تقویت سلطه این کشور بر استان ظفار واقع در مجاورت استان مرزی المهره یمن و به منظور مقابله با حضور نظامی عربستان سعودی، جلسه ای با استاندار ظفار برگزار کرد.

تقویت حضور عُمان بر ظفار در مرز یمن برای مقابله با عربستان سعودی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گزارش های وارده از مسقط حاکی از آن است که هیثم بن طارق سلطان عمان اخیرا نشستی را با محمد بن سلطان البوسعیدی استاندار ظفار به منظور تقویت سلطه بر این استان که در مجاورت استان المهره یمن واقع شده است، برگزار کرده است.

هدف از برگزاری این نشست، مقابله با عربستان سعودی ذکر شده و در این نشست بیشتر بر اوضاع اقتصادی و امنیتی و تدابیر میدانی اتخاذ شده در مرز ظفار با المهره تمرکز شده است.

طبق گزارش وبگاه الخلیج الجدید، سلطان عمان با توجه به نزاع بین قبایل یمنی و نیروهای سعودی مستقر در منطقه، شخصا به این موضوع اهتمام دارد.

بر اساس این گزارش، قرار بود افسران امنیتی و نظامی عالی رتبه عمان و عربستان برای بررسی همکاری مشترک جهت حمایت از مرزهای عمان با یمن تشکیل جلسه بدهند اما این جلسه برگزار نشد.

بر پایه این گزارش، برخی منابع گزارش کردند که عربستان سعودی همچنان از متحدان قبیله ای خود در المهره حمایت می کند و به عقیده عمان، عربستان تعهدات قبلی خود مبنی بر خاتمه دادن به فعالیت های اطلاعاتی نظامی سعودی در مرز ظفار را نقض کرده است.

عربستان سعودی از اواخر سال 2017 نظامیان و خودروهای نظامی و امنیتی خود را به بهانه تأمین امنیت و مبارزه با قاچاق، به استان المهره ارسال کرده است.

اخیرا نیز یک مسئول محلی در استان المهره از اعزام نظامیان سعودی و تجهیزات نظامی به این استان خبر داد.

از سوی دیگر کمیته تحصن مسالمت آمیز در المهره که اعتراضات علیه حضور عربستان در این استان را رهبری می کند، اعلام کرد که نیروهای اشغالگر سعودی حضور نظامی خود را تقویت کرده و ده ها خودروی نظامی و نیرو به این استان اعزام کردند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1028

به "تقویت حضور عُمان بر ظفار در مرز یمن برای مقابله با عربستان سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت حضور عُمان بر ظفار در مرز یمن برای مقابله با عربستان سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید