ترامپ: ما روابط بسیار خوبی با دانمارک داریم

به گزارش بانوی ایران، رییس جمهور آمریکا پس از لغو سفر برنامه ریزی شده اش به دانمارک به خاطر آنکه نخست وزیر این کشور پیشنهاد وی را برای فروش منطقه خودمختار گرینلند به واشنگتن رد نموده بود، گفت، گفت وگوی تلفنی عالی با نخست وزیر دانمارک داشته است.

ترامپ: ما روابط بسیار خوبی با دانمارک داریم

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا پیش از ترک کاخ سفید برای شرکت در نشست گروه 7 در فرانسه مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک را به عنوان زنی فوق العاده تحسین کرد. این اظهارات ترامپ دو روز پس از آن مطرح شد که وی انتقاد نموده بود که فردریکسن واکنش زشتی به پیشنهادش برای خرید منطقه خودمختار گرینلند داده است.

ترامپ گفت: ما گفت وگوی عالی داشتیم. ما روابط بسیار خوبی با دانمارک داریم و توافق کردیم تا بعدا به گفت وگوهایمان ادامه دهیم. فردریکسن زنی بسیار خوب و مهربان است. او این تماس را برقرار کرد و من بسیار قدردان این مساله هستم.

ترامپ قرار بود دوم سپتامبر امسال میلادی پس از سفر به لهستان به دانمارک برود. در جریان این سفر قرار بود ترامپ با ملکه دانمارک و دیگر رهبران و مقامات تجاری این کشور دیدار نمایند. وی همچنین قرار بود با کیم کیلسن، نخست وزیر گرینلند نیز دیداری داشته باشد. اما پس از آنکه رهبران دانمارک و گرینلند صریحا اعلام کردند که این جزیره فروشی نیست، ترامپ به صورت ناگهانی دوشنبه شب سفر خود به دانمارک را لغو کرد.

ترامپ اعلام نموده بود که خرید جزیره گرینلند یک خرید استراتژیک است.

فردریکسن این پیشنهاد را پوچ خواند و گفت، امیدوار است ترامپ به صورت جدی این موضوع را مطرح ننموده باشد.

اما ترامپ از تصمیم اش برای به تعویق انداختن سفر رسمی اش به دانمارک دفاع نموده و نخست وزیر این کشور را به انتشار بیانیه ای زشت و نامناسب برای رد پیشنهاد ترامپ برای خرید جزیره گرینلند متهم کرد.

ترامپ گفت: به نظر من این یک واکنش نامناسب بود. نخست وزیر دانمارک می توانست تنها بگوید که نه ما علاقه ای به این موضوع نداریم. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 323

به "ترامپ: ما روابط بسیار خوبی با دانمارک داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: ما روابط بسیار خوبی با دانمارک داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید