ترامپ بی اخلاق ترین رئیس جمهور آمریکاست

به گزارش بانوی ایران، خبرنگاران، گروه بین الملل -جواد حیران نیا: جوزف نای، مبدع نظریه قدرت نرم و استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه هاروارد و محقق برجسته روابط بین الملل است. نای پیش از این ریاست مدرسه حکومت جان اف. کندی دانشگاه هاروارد را نیز به عهده داشته است. ریاست شورای اطلاعات ملی، دستیار وزیر دفاع و دستیار معاون وزیر خارجه بعضی از مناصب دولتی است که پیش از این نای بر عهده داشته است.

ترامپ بی اخلاق ترین رئیس جمهور آمریکاست

نای علاوه بر همکاری با روزنامه نیویورک تایمز، واشنگتن پست و وال استریت ژورنال، چندین کتاب از جمله پارادوکس قدرت امریکا و قدرت نرم: ابزارهای موفقیت در سیاست های جهانی را نگاشته است. نای برای اولین بار اصطلاح قدرت نرم را در اواخر دهه 1980 به کار برد. او به همراه رابرت کوهن نظریه نئولیبرالیسم را بنیان نهاد.

پروفسور جوزف نای در مصاحبه با خبرنگار مهر در مورد اقدامات دونالد ترامپ در مقام ریاست جمهوری آمریکا گفت: بسیاری از مردم می گویند اخلاق هیچ نقشی در سیاست خارجی ندارد. کشورها باید ابزار دفاع از خود را فراهم نمایند و هنگامی که بقا در معرض خطر است، هدف ها وسیله را توجیه می نمایند. در جایی که انتخاب معنی دار وجود نداشته باشد، هیچ اخلاقی نمی تواند وجود داشته باشد.

وی اضافه نمود: همانطور که فیلسوفان می گویند باید متضمن توانستن است. هیچکس نمی تواند شما را به خاطر انجام ندادن کار غیرممکن مقصر بداند. با این منطق، ترکیب اخلاق و سیاست خارجی یک اشتباه منطقی است، مثل اینکه بپرسید آیا چاقو خوب صدا می دهد به جای اینکه بپرسید آیا چاقو خوب می برد یا اینکه آیا جارو به جای جارو کردن خوب پایکوبی می نماید.

وی تأکید کرد: با این استدلال در قضاوت درباره سیاست خارجی رئیس جمهورما باید به سادگی بپرسیم که آیا کارکرد آن خوب بوده است، نه اینکه بپرسیم آیا کارکرد آن اخلاقی بوده است یا خیر.

نای در خاتمه گفت: بعضی اقدامات ترامپ در مقایسه با اقدامات همه روسای جمهور ما از زمان جنگ جهانی دوم بی سابقه نیست. هیچ رئیس جمهور کاملاً اخلاقی نبوده است، اما کمتر کسی به اندازه ترامپ غیر اخلاقی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 709

به "ترامپ بی اخلاق ترین رئیس جمهور آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ بی اخلاق ترین رئیس جمهور آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید