ترامپ: از فریبکاری تازه اوباما خبر دارید؟

به گزارش بانوی ایران، دونالد ترامپ به باراک اوباما به سبب نسبت دادن فرایند شکوفایی مالی و اشتغالزایی در آمریکا در سالهای اخیر و حتی در دولت فعلی به خودش و قوانینی که در زمان ریاست جمهوری خود وضع کرد، حمله کرد.

ترامپ: از فریبکاری تازه اوباما خبر دارید؟

به گزارش خبرنگاران، به نقل از دیلی میل، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه در توئیتی عکسی از آنچه که ظاهرا امضایش بر پای یک بسته تحریک رشد مالی موسوم به قانون بازیابی مالی را نشان می داد منتشر کرد؛ قانونی که در فوریه 2009 از سوی اوباما امضا شد.

اوباما در متن همراه با این عکس نوشت: 11 سال پیش در چنین روزی و در حوالی اوج بدترین رکود مالی چند نسل گذشته، من قانون بازیابی مالی را امضا کردم و راه را برای بیش از یک دهه رشد مالی و طولانی ترین فرایند اشتغالزایی در تاریخ آمریکا هموار کردم.

با این حال ترامپ با انتشار توئیتهایی به این صحبتهای اوباما واکنش نشان داده و به شدت به وی تاخت.

رئیس جمهور آمریکا در توئیتهایش نوشت: آیا جدیدترین فریبکاری را شنیده اید؟ اوباما حالا دارد کوشش می نماید اعتبار شکوفایی مالی که در دولت ترامپ رخ می دهد را به خودش اختصاص دهد.

ترامپ مطرح کرد: اوباما ضعیف ترین بازیابی مالی را از زمان رکود بزرگ مالی رقم زد.

او ادامه داد: من مجبورشدم ارتشمان را که کاملا از منابع تهی شده بود بازسازی کنم. نرخ اعتبارات فدرال را بالا ببرم و مالیاتها و قوانین را کاهش دهم. اگر دموکراتها درسال 2016 در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می شدند آمریکا هم اکنون درگیر یک رکود مالی بزرگ و مصائب نظامی بود. هنوز بهترینها در راه هستند. آمریکا را با عظمت نگاه دارید!

این ادعاها در حالی از سوی ترامپ مطرح شده که آمارها نشان می دهند امضای قانون بازیابی مالی از سوی اوباما باعث به راه افتادن طولانی ترین دوران رشد مالی و اشتغالزایی در تاریخ آمریکا شد.

از سپتامبر 2009 تا کنون رشد فراوری ناخالص داخلی آمریکا همیشه در هر سال مثبت بوده و آمارها نشان داده اند که در دولت اوباما رشد مالی بین 1.6 درصد تا 2.9 درصد در هر سال در نوسان بوده است. مجله فوربس نشان داده که سه سال آخر دولت اوباما شرایط قوی تری به لحافظ آمارهای مالی نسبت به سال 2019 داشته است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 805

به "ترامپ: از فریبکاری تازه اوباما خبر دارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: از فریبکاری تازه اوباما خبر دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید