تحریم های تلافی جویانه روسیه علیه اتحادیه اروپا

به گزارش بانوی ایران، روسیه بیان کرد در اقدامی متقابل، تحریم هایی را علیه بعضی مقامات اتحادیه اروپا وضع خواهد نمود.

تحریم های تلافی جویانه روسیه علیه اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با شرایط تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه العربیه، وزارت خارجه روسیه اظهار داشت تحریم های تلافی جویانه ای را علیه مقامات اتحادیه اروپا در ارتباط با مسمومیت ادعایی الکسی ناوالنی اعمال خواهد نمود.

وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه با غیر قابل قبول خواندن رویکرد تحریمی بروکسل، اظهار داشت مسکو در اقدامی متقابل برای تحریم اتباع خود از سوی بروکسل در ارتباط با مسمومیت ادعایی مخالف سیاسی دولت، تحریم هایی را علیه مقامات اروپایی در نظر دارد.

بنا بر اعلام وزارت خارجه روسیه، مسکو بر اساس اصل اقدام متقابل، فهرست نمایندگان اروپایی که از ورود به قلمرو روسیه منع هستند، را بسط خواهد داد. افرادی که در تشدید اقدامات ضد روسی اتحادیه اروپا نقش داشته، هدف تحریم های روسیه خواهند بود.

ساعاتی پیش نیز وزارت خارجه روسیه سفرای کشور های فرانسه، آلمان و سوئد را به دلیل تحریم های ضد روسی اتحادیه اروپا در ارتباط با پرونده مسمومیت الکسی ناوالنی احضار کرد. اتحادیه اروپا در ماه اکتبر با اعمال تحریم های جدید علیه 6 فرد و یک نهاد روس به دلیل آنچه دست داشتن در مسمومیت رهبر مخالفان روسیه خواند، موافقت کرد. این تحریم ها شامل مسدود شدن دارایی ها و نیز ممنوعیت سفر به کشور های عضو این اتحادیه می گردد و از چند روز دیگر به طور رسمی قابل اجراست.

شهریور امسال الکساندر ناوالنی در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد. طبق اظهارات پزشکان آلمانی، آزمایش ها حاکی از مسمومیت ناوالنی با یک عامل عصبی بود؛ در آن موقع گفته می شد این آزمایش ها در سه کشور مختلف اجرا شده است، از این رو دولت های غربی از روسیه خواستند تا در این باره شرح دهد.

از آن موقع این مسئله مورد مناقشات بسیاری قرار گرفته و روسیه بار ها تاکید نموده که اظهارات خصمانه متعددی علیه روسیه در پرونده ناوالنی مطرح شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1449

به "تحریم های تلافی جویانه روسیه علیه اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های تلافی جویانه روسیه علیه اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید