برکناری سخنگوی وزارت خارجه افغانستان؛ تقابل تازه اشرف غنی و عبدالله

به گزارش بانوی ایران، پس از برکناری سخنگوی وزارت خارجه افغانستان توسط رئیس جمهور این کشور به دلیل اظهارات غیرمسئولانه، رئیس اجرایی افغانستان توضیح داد که این سخنگو به کارش ادامه خواهد داد.

برکناری سخنگوی وزارت خارجه افغانستان؛ تقابل تازه اشرف غنی و عبدالله

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، پس از اعلام برکناری صبغت الله احمدی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان توسط ارگ ریاست جمهوری، شریک غنی در حکومت وحدت ملی توضیح داد که احمدی در مقام خود به کارش ادامه خواهد داد.

ارگ در بیانیه ای برکناری احمدی را اظهارات غیر مسئولانه وی درباره سفر طالبان به پاکستان و استقبال از وقوع این سفر خواند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان در بیانیه ای گفت که اظهارات احمدی موضع وزارت خارجه درباره روند صلح بوده و وی تا تعیین شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری به کارش در این سمت ادامه خواهد داد.

در این بیانیه آمده که مسایل مربوط به سیاست خارجی و موضع دولت افغانستان مستلزم گفت وگو و توافق در بالاترین سطح دولت است تا تمام بخش های دولت باید موضع واحدی در این باره داشته باشند.

صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به میزبانی پاکستان از طالبان و همچنین دیدار با این گروه آن را مغایر با اصول روابط بین کشورها خوانده بود اما سخنگوی وزارت خارجه افغانستان میزبانی اسلام آباد را زمینه سازی برای شروع مذاکرات توسط پاکستان خواند و از آن استقبال کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 452

به "برکناری سخنگوی وزارت خارجه افغانستان؛ تقابل تازه اشرف غنی و عبدالله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برکناری سخنگوی وزارت خارجه افغانستان؛ تقابل تازه اشرف غنی و عبدالله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید