برهم صالح با پاپ فرانسیس ملاقات کرد، تاکید بر نابودی تروریسم خبرنگاران

به گزارش بانوی ایران، رئیس جمهور عراق امروز با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های دنیا در بغداد ملاقات و بر ضرورت انتها تروریسم تاکید نمود.

برهم صالح با پاپ فرانسیس ملاقات کرد، تاکید بر نابودی تروریسم خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور عراق در ملاقات با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های دنیا از وی بخاطر سفر به کشورش تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش اسپتونیک عربی، برهم صالح در ملاقات با رهبر کاتولیک های دنیا با اشاره به رشادت ارتش عراق در آزاد سازی موصل در سال 2017 و نصب دوباره صلیب یکی از کلیسا های این شهر که پیشتر توسط تروریست های داعش پایین کشیده شده بود، گفت: مردم عراق از حضور پاپ در کشورشان استقبال می نمایند و به وی خوشامد می گویند.

وی اضافه نمود: نقش پاپ در دعوت به صلح و ثبات و تاکید او بر تقویت یکپارچگی و مصاحبه ستودنی است. ملت عراق افتخار می نماید که پیروان ادیان مختلف دینی با یکدیگر زندگی می نمایند.

صالح در بخش دیگری از سخنانش اضافه نمود: کوشش برای نابودی تروریسم و افراط گرایی در کشور و ارج نهادن به روحیه صلح و دوستی و آزادی، موضوعاتی پراهمیت برای نسل های آینده عراق هستند که باید محقق شوند.

او همچنین با تاکید بر اینکه مردم عراق سال های طولانی قربانی تروریسم و جنگ های بی فایده ای بوده اند که تمامی طیف های دینی این کشور را در برگرفته است، گفت: هیچ گزینه ای جز ایجاد عراقی مستقل با حاکمیت مقتدر و آینده شکوفا روی میز نیست.

رئیس جمهور عراق در بخشی دیگر از سخنانش شرح داد: اکنون مسائل و موانع بسیاری بر سر راه عراق وجود دارد که از مهم ترین آن ها اصلاح سیستم قضائی، اجتماعی و فراهم آوردن دموکراسی برای شهروندان در کنار انجام اصلاحات ضروری مالی است.

برهم صالح در سرانجام ملاقات خود با پاپ فرانسیس بر ضرورت بازگشت تمامی مسیحیانی که عراق را در پی حملات تروریستی ترک کردند، تاکید و گفت این امر به وسیله ایجاد انگیزه های مالی و امنیتی ایجاد گردد.

این نخستین سفر پاپ به یک مقصد در طی 15 ماه اخیر است. پیش از این رهبر کاتولیک های دنیا به عراق سفر نکرده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1576

به "برهم صالح با پاپ فرانسیس ملاقات کرد، تاکید بر نابودی تروریسم خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برهم صالح با پاپ فرانسیس ملاقات کرد، تاکید بر نابودی تروریسم خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید