رجحان 10 درصدی بایدن نسبت به ترامپ در نظرسنجی تازه

به گزارش بانوی ایران، فارس نوشت: نتیجه یک نظرسنجی که در سراسر ایالت های آمریکا اجرا شده جدید نشان می دهد جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری با اختلاف 10 درصدی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی این کشور پیش افتاده است.

رجحان 10 درصدی بایدن نسبت به ترامپ در نظرسنجی تازه

در این نظرسنجی که توسط سی بی اس اجرا شده 51 درصد از شرکت کنندگان از بایدن و 41 درصد از ترامپ حمایت نموده اند.

پیش از این نظرسنجی دیگری منتشر شده بود که نشان میداد بایدن از ترامپ در ایالت کارولینای شمالی که به طور سنتی رأیش به سبد جمهوری خواستار ریخته می شد پیش افتاده است.

هفته نامه نیوزویک نوشته این نظرسنجی از آن جهت حائز اهمیت است که بیشتر رأی دهندگان این ایالت در انتخابات سال های 2012 و 2016 به نامزد حزب جمهوری خواه رأی داده اند.

در این نظرسنجی که شبکه خبری ان بی سی همراه با موسسه افکارسنجی ماریست متولی انجام آن بوده 51 درصد شرکت کنندگان از جو بایدن و 44 درصد از ترامپ حمایت نموده اند.

رأی دهندگان در ایالت کارولینا در بیشتر انتخابات ریاست جمهوری از سال 1968 به این سو به نامزدهای حزب جمهوری خواه رأی داده اند. دو استثنا در این میان، سال های 1976 و 2008 بوده که در اولی رأی این ایالت به سبد جیمی کارتر و در دومی به سبد آرای باراک اوباما رفت.

در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، دونالد ترامپ با اختلاف 3.6 درصدی در این ایالت از رقیبش، هیلاری کلینتون پیشی گرفت.

نتیجه نظرسنجی مشترک شبکه سی ان ان و موسسه اس اس آراس که امروز منتشر شد هم نشان داد در فاصله کمتر از صد روز مانده به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ در چند ایالت مشخص کننده که در سال 2016 در آنها پیروز شده بود، از جو بایدن عقب است.

وبگاه خبری- تحلیلی پولیتیکو در گزارشی نتیجه دو نظرسنجی اخیر در آمریکا درباره شرایط دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان ماه 1399) را منتشر کرد.

طبق این گزارش، نظرسنجی مشترک شبکه سی ان ان و موسسه اس اس آراس نشان می دهد بایدن در چند ایالت مشخص کننده شامل فلوریدا، آریزونا و میشیگان از دونالد ترامپ با اختلاف چند درصد جلو افتاده است.

نتیجه این نظرسنجی ها از نارضایتی های گسترده از عملکرد دولت ترامپ در بحبوحه شیوع ویروس کرونا حکایت دارد.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1182

به "رجحان 10 درصدی بایدن نسبت به ترامپ در نظرسنجی تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجحان 10 درصدی بایدن نسبت به ترامپ در نظرسنجی تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید