تور بلغارستان: بازگشایی مرزهای بلغارستان به روی گردشگران واکسینه شده

به گزارش بانوی ایران، مقامات بلغارستان از بازگشایی مرزهای این کشور به روی مسافران وکسینه شده با واکسن فایزر یا سینوواک خبر دادند.

تور بلغارستان: بازگشایی مرزهای بلغارستان به روی گردشگران واکسینه شده

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

فرارسیدن فصل سفرهای تابستانی و هم زمانی آن با توسعه واکسیناسیون در دنیا، کشورهای بسیاری را برآن داشته است که با کاهش محدودیت ها، مرزهای خود را به روی گردشگران بازگشایی نمایند. یکی از مهم ترین شروط پذیرش مسافر در بسیاری از کشورهای اروپایی، همراه داشتن گواهی واکسیناسیون ویروس کرونا است. به همین دلیل، سفر به 27 کشور اروپا پس از تزریق دو دز از واکسن های فایزر، مدرنا، بیون تک، آسترازنکا، سینوفارم و جانسون امکان پذیر خواهد بود. بسیاری از کشورهای دیگر نیز با پیروی از این سیاست، مرزهای خود را به روی گردشگران واکسینه شده با واکسن مورد تایید کشور مقصد باز نموده اند.

بر همین اساس، کشور بلغارستان مرزهای خود را به روی گردشگرانی که با واکسن فایزر یا سینوواک واکسینه شده اند، بازگشایی نموده است. بعلاوه این کشور در توافقی با ترکیه، اعلام داشته است که افرادیدارای گواهینامه واکسیناسیون سینوواک و فایزر قادر خواهند بود تا بدون احتیاج به آزمایش PCR یا قرنطینه، به کشورهای یکدیگر سفر نمایند.

مهدی عباسی، کارشناس گردشگری که با هدف الگوگیری داخلی، سیاست ها و ضوابط کشورهای خارجی را مورد مطالعه قرار داده است، با اشاره به توافق کشور ترکیه و بلغارستان برای پذیرش بدون محدودیت گردشگران واکسینه شده، اذعان داشت:

بر اساس این توافق که در حال حاضر بین بلغارستان و کشورهای هم مرزش اجرا شده، شهروندان بلغارستان نیز در صورت داشتن گواهینامه های واکسیناسیون معتبر از مراجع پزشکی این کشور (دست کم 14 روز پس از دوز دوم) برای ورود به ترکیه بدون احتیاج به آزمایش پی سی آر و گذراندن دوران قرنطینه مجاز می شوند. در این توافق، شهروندان بلغاری که به علت سن زیر 18 سال واکسینه نشده اند، اگر با خانواده خود که گواهی واکسیناسیون معتبر دارند به ترکیه سفر نمایند از آزمایش و قرنطینه معاف می شوند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 2070

به "تور بلغارستان: بازگشایی مرزهای بلغارستان به روی گردشگران واکسینه شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان: بازگشایی مرزهای بلغارستان به روی گردشگران واکسینه شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید