این آجیل محبوب هم ضد چربی است و هم کلسترول را کم می نماید معرفی کامل چهار واکسن موجود در ایران

به گزارش بانوی ایران، خبرنگاران : فرضیه رایج این است که هر یک کالری مساوی یک کالری است، به عنوان مثال، 500 کالری سبزیجات همان 500 کالری بستنی است و فقط دارای مشخصات مغذی بسیار متفاوت هستند. اما یک مطالعه جدید این فرض را در خصوص بادام به چالش می کشد.

این آجیل محبوب هم ضد چربی است و هم کلسترول را کم می نماید معرفی کامل چهار واکسن موجود در ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از انتخاب، تحقیقات منتشر شده در مجموعه مقالات کلینیک مایو، 22 زن و مرد مبتلا به کلسترول بالا را آنالیز کردند که طی یک دوره سه ماهه، از مداخلات رژیم غذایی پیروی کردند.

دو مورد از این مداخلات شامل افزودن بادام به رژیم غذایی بود که به مدت هفت روز متوالی خورده می شد و محققان ردیابی کردند که چه مقدار از این کالری ها قابل دسترسی زیست محیطی هستند، این بدان معنی است که آن ها به طور کامل به وسیله دستگاه گوارش جذب می شوند. در مداخله سوم از مافین هایی استفاده شد که از نظر فیبر، پروتئین و چربی با بادام مطابقت دارند.

معرفی کامل چهار واکسن موجود در ایران

پژوهشگران دریافتند که پس از هضم، حدود 20 ٪ کالری مربوط به چربی موجود در بادام در دستگاه گوارش جذب نمی گردد. این بدان معنی است که کالری مصرف شده با بادام با میزان کالری جذب شده در بدن مطابقت ندارد. همچنین، شرکت کنندگان در مطالعه علی رغم دریافت چربی و کالری بیشتر از بادام، وزن اضافه نکردند.

اگرچه مطالعه اخیر به دلیل تعداد متوسط شرکت کنندگان محدود بود، اما تحقیقات قبلی نتایج مشابهی را یافته است، طبق گفته نویسنده اصلی این تحقیق، دکتر جان سیون پیپر، استاد گروه علوم تغذیه ای دانشگاه تورنتو، به نظر می رسد که مسئله دسترسی زیستی با آجیل وجود دارد، همانطور که محققان دیگر نیز، نشان داده اند و این باعث می گردد که این تصور که آجیل ناسالم است تغییر کند، اما به دلیل محتوای چربی و کالری زیاد باید به میزان متوسط مصرف گردد.

افزون بر این ها، بادام به کاهش کلسترول و سلامت قلب متابولیک یاری می نماید و سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و عناصر غذایی گیاهی است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1655

به "این آجیل محبوب هم ضد چربی است و هم کلسترول را کم می نماید معرفی کامل چهار واکسن موجود در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این آجیل محبوب هم ضد چربی است و هم کلسترول را کم می نماید معرفی کامل چهار واکسن موجود در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید