ایران منطق و دلیل تاخیر در پرداخت حق عضویت سازمان ملل را روشن کرده ، مذاکرات رفع تعلیق درحال انجام است

به گزارش بانوی ایران، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران منطق و دلیل تاخیر در پرداخت حق عضویت را روشن کرده است از این رو انتظار هست سازمان ملل در این جهت به درستی حرکت کند و از سیاسی کاری ها دوری کند.

ایران منطق و دلیل تاخیر در پرداخت حق عضویت سازمان ملل را روشن کرده ، مذاکرات رفع تعلیق درحال انجام است

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره علت تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل، اظهار کرد: اتفاقی که اکنون در سازمان ملل در حال وقوع است این مورد است که ایران منابعی را برای پرداخت این بدهی مشخص کرده بود، ولی تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا مانع از پرداخت حق عضویت شده است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی در واقع کشور های دیگر شاهد هستند که این اخلالی که آمریکایی ها در فرایند جهانی ایجاد کرده اند در وافع آثار مخربی در جهان دارد و حتی این آثار نیز در محیط هایی همانند سازمان ملل و سازمان های بین المللی هم بروز پیدا کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران قصد داشت از پول های خود در کره جنوبی این حق عضویت را پرداخت کند، اما مزاحمت های آمریکا در این مورد مانع از پرداخت شد این درحالی است که حتی ایران مقصد استفاده این پول را هم مشخص کرده بود.

عمویی با تاکید بر این موضوع که اقدام رژیم ایالات متحده آمریکا باعث می شود کارایی سازمان های بین المللی از بین برود، شرح داد: قصد آمریکا از این اقدام خفه کردن صدای کشور های مخالف خود است، اما جمهوری اسلامی ایران از حق خود کوتاه نخواهد آمد و خواستار لغو تحریم های ظالمانه است.

وی با اشاره به اقدام سازمان ملل در جهت تسهیل پرداخت بدهی، بیان نمود: یکی از انتظارات جمهوری اسلامی ایران از سازمان ملل این است که باید سازمان ملل خود وارد این راستا می شد و یا اکنون راستا انتقال این پول را تضمین کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: ایران منطق و دلیل تاخیر در پرداخت حق عضویت را روشن کرده است از این رو انتظار هست سازمان ملل در این راستا به درستی حرکت کند و از سیاسی کاری ها دوری کند و همچنین این سازمان باید فشاری به آمریکا بیاورد که اجازه دهد بدهی ایران پرداخت شود.

عمویی با بیان اینکه ایران خواستار لغو تمامی تحریم های یکجانبه است، گفت: جمهوری اسلامی ایران موضع منطقی دارد و از این موضع با قوت دفاع خواهد کرد و درباره رفع تعلیق عضویت ایران هم تا جایی که بنده مطلع هستم مذاکراتی با دبیرخانه سازمان ملل درحال انجام است تا موضوع تعلیق رفع شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: banoirane.ir شناسه مطلب: 1488

به "ایران منطق و دلیل تاخیر در پرداخت حق عضویت سازمان ملل را روشن کرده ، مذاکرات رفع تعلیق درحال انجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران منطق و دلیل تاخیر در پرداخت حق عضویت سازمان ملل را روشن کرده ، مذاکرات رفع تعلیق درحال انجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید